آسیب های پوستی از علائم ابتلا به کرونا است؟

به گزارش بلاگ پو، یک متخصص پوست گفت: تظاهرات پوستی در بیماران مبتلا به کرونا مانند سایر عفونت های ویروسی عمل می نماید و انواع خاصی را شامل نمی گردد.

آسیب های پوستی از علائم ابتلا به کرونا است؟

محمد رضوانی، فوق تخصص بیماری های پوست، مو و زیبایی در گفت وگو با خبرنگار اظهار کرد: آنچه که درباره تظاهرات اصلی بیماری کرونا مدنظر است درگیری ریوی، قلبی و گاهی کلیوی است.

او اضافه نمود: علائم پوستی در بیماری کرونا بسیار شایع و مهم نیست؛ اما با این حال در مقاله علمی ذکر شده است که بین 88 بیمار بستری شده برای عفونت ویروسی کرونا ؛ 18 نفر آن ها معادل 20 درصد، دارای علائم پوستی بوده اند. همچنین 44 درصد از این افراد در آغاز این علائم و بقیه افراد در طی مراحل بستری شدن در معرض عوارض پوستی قرار گرفته اند.

رضوانی ادامه داد: در بیشتر افراد بیمار، این علائم بصورت بثورات پوستی قرمز رنگ، در 16 درصد افراد به صورت کهیر گسترده و 5 درصد دیگر موارد تاول های شبیه به آبله مرغان مشاهده است. خارش پوستی در این افراد وجود نداشته و یا بسیار کم دیده شده که شایع ترین محل درگیری در تنه بدنی افراد تعیین شده است.

این متخصص پوست ، مو و زیبایی بیان نمود: باید به این نکته مهم توجه داشت که تظاهرات پوستی به هیچ عنوان ارتباطی با شدت بیماری ندارد، یعنی داشتن یا نداشتن ضایعات پوستی در تغییر پیش آگهی بیمار و شدت بیماری تاثیر نمی گذارد.

رضوانی بیان نمود: به طور کل تظاهرات پوستی در بیماران مبتلا به کووید 19 مانند سایر عفونت های ویروسی عمل می نماید و انواع خاصی را شامل نمی گردد. البته مواردی مانند خونریزی های سر سوزنی زیر سطح پوست، کبودی های کوچک و رگه های قرمزی سطح پوست گزارش شده است.

او در انتها گفت: در این مطالعه افرادی که دارو مصرف نموده بودند را از لیست خارج کردند، تا تظاهرات پوستی به عنوان عوارض دارویی محسوب نگردد.

در دوران قرنطینه حال کبدتان را خوب نگه دارید

در دوران قرنطینه از مصرف صبحانه غافل نشوید

ویروس کرونا؛ الگوی تغذیه ای برای مبتلایان به مسائل ریوی

میوه ای که به تنهایی یک آنتی هیستامین کامل است

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 25597

به "آسیب های پوستی از علائم ابتلا به کرونا است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آسیب های پوستی از علائم ابتلا به کرونا است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید