آمار مبتلایان به کرونا در استان بوشهر ثابت ماند، بهبودی 135 بیمار

به گزارش بلاگ پو، دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: با اعلام آزمایشگاه ویروس کرونا در بوشهر تا ساعت 20 روز شنبه بیست وسه فروردین ماه مورد جدید به لیست مبتلایان استان بوشهر اضافه نشد.

آمار مبتلایان به کرونا در استان بوشهر ثابت ماند، بهبودی 135 بیمار

به گزارش از ، دکتر سعید کشمیری دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر خاطرنشان کرد: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر تا روز شنبه 23 فروردین 157 نفر است.

او بابیان اینکه تا امروز 38 نفر با علائم حاد تنفسی در بیمارستان های استان بستری هستند افزود: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان (157 نفر) تا به امروز 135 نفر از آنان با حال عمومی خوب ترخیص شده و در منزل تحت مراقبت هستند و 13 نفر دیگر نیز در بیمارستان در حال سپری کردن دوره درمانی خود قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان نمود: بیماری کرونا از لحاظ اجتماعی در حال تبدیل شدن به یک انگ اجتماعی است که شان افراد را مورد حمله خود قرار می دهد.

دکتر کشمیری خاطرنشان کرد: فرد مبتلا به کرونا در کنار تحمل درد و استرس ناشی از بیماری و ترس از مرگ، به ناچار باید نگاه و احساسات منفی دیگران مثل طرد, تحقیر و انواع تبعیض های اجتماعی را تحمل کند و این باعث می شود پیامدها و مسائل ناشی از این انگ، از خود بیماری دردناک تر باشد.

او ادامه داد: تغییر این معضل اجتماعی نیازمند اصلاح دیدگاه و رفتارهای اجتماعی با افراد بیمار است و این می طلبد که پرسنل بهداشت و درمان، سیاست گذاران فرهنگی، اساتید دانشگاه، رسانه ها و افراد صاحب نفوذ مانند روحانیون در این زمینه اطلاع رسانی لازم را به جامعه و به خصوص نزدیکان بیمار انجام دهند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر بابیان اینکه این درست نیست که ما درمانگاه و یا مکانی را برای رسیدگی به این بیماران در نظر می گیریم اما مردم تجمع می کنند یادآور شد: مردم باید با مسئولان بهداشت و درمان همکاری کنند چراکه بدون همکاری آنان امکان ندارد بر این بیماری غلبه کنیم.

دکتر کشمیری با اشاره به اینکه مهم ترین کمک مردم به حوزه سلامت در خانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی است، گفت: مردم تردد نکنند، در خانه بمانند و به سفر نروند، دور همی و مهمانی نروند، توصیه های بهداشتی را رعایت و در صورت علامت دار شدن به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه و نسبت به قطع زنجیره اقدام شود.

او افزود: جان همه انسان ها باید برایمان مهم باشد، با تردد غیرضروری جان کسی را به خطر نیندازیم.

م

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 23745

به "آمار مبتلایان به کرونا در استان بوشهر ثابت ماند، بهبودی 135 بیمار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار مبتلایان به کرونا در استان بوشهر ثابت ماند، بهبودی 135 بیمار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید