آمریکا یاری به سه کشور آمریکای مرکزی را قطع کرد

به گزارش بلاگ پو، رئیس جمهور آمریکا دستور قطع یاری به سه کشور آمریکای مرکزی هندوراس، السالوادور و گواتمالا را صادر کرد.

آمریکا یاری به سه کشور آمریکای مرکزی را قطع کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گزارش داد، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به وزارت خارجه این کشور دستور داد یاری های اقتصادی مستقیم این کشور به کشورهای مثلث شاقتصادی در آمریکای مرکزی که شامل السالوادور، هندوراس و گواتمالا می گردد را قطع کند.

ترامپ که کوشش نموده است برای کاهش مهاجرت های غیر قانونی، دیوار مرزی در امتداد مرز آمریکا و مکزیک بسازد، پنجشنبه گفت: احتمالا مرز آمریکا و مکزیک را می بندد و مکزیک و هندوراس را به ناتوانی در جلوگیری از هجوم مهاجران غیر قانونی به آمریکا، متهم کرد.

در حدود 627 میلیون دلاری که کنگره سال گذشته برای یاری به آمریکای مرکزی اختصاص داده بود، مدت طولانی در دفتر مدیریت و بودجه کاخ سفید بلاتکلیف مانده است.

السالوادور، هندوراس و گواتمالا از جمله کشورهایی هستند که بیشترین میزان مهاجرت به آمریکا را دارند. سالهاست واشنگتن به دولت های این کشورها برای ایجاد ثبات در اوضاع اجتماعی یاری می نماید تا به این ترتیب میزان مهاجرت از این کشورها به آمریکا کاهش یابد.

اوایل این هفته اداره مرزبانی و گمرک آمریکا اظهار داشت بیش از هفتاد و شش هزار مهاجر غیر قانونی ماه فوریه وارد آمریکا شده اند.

.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 5844

به "آمریکا یاری به سه کشور آمریکای مرکزی را قطع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا یاری به سه کشور آمریکای مرکزی را قطع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید