آموزش جداسازی سینک ظرفشویی از کانتر

به گزارش بلاگ پو، سینک ظرفشویی از جمله المان های موجود در خانه است که به مقدار زیادی مورد استفاده قرار می گیرد. سینک یکی از تجهیزات اصلی در طراحی آشپزخانه می باشد. بدون شک استفاده از سینک ها در مدت زمان طولانی ممکن است باعث آسیب به آن ها شده و احتیاج به تعویض داشته باشد. در این زمان باید به فکر خرید نمونه ای جدید از آن باشید. اگر تمایل به یادگیری جداسازی سینک آشپزخانه از کانتر دارید، در ادامه این مطلب از ما با ما همراه باشید.

آموزش جداسازی سینک ظرفشویی از کانتر

مرحله اول

آن چه که در ابتدا باید به آن توجه داشته باشید، تعیین کردن نوع سینک ظرفشویی با توجه به نحوه نصب آن می باشد. به طور کلی بر اساس نحوه نصب، دو نوع سینک وجود دارد: سینک ظرفشویی توکار و سینک ظرفشویی روکار. نحوه جداسازی این دو مدل سینک تفاوت هایی با یکدیگر دارند که در ادامه به بیان آن ها خواهیم پرداخت.

مرحله دوم

در این مرحله نسب به خالی کردن کابینت زیر سینک روشویی اقدام نمایید. چرا که فرآیند انجام این کار در این قسمت صورت می گیرد. بنابراین با خالی کردن کابینت فضای بهتری برای انجام کار در اختیار خواهید داشت.

مرحله سوم

از آن جایی که فضای کار کوچک می باشد و لوله و اتصالات زیادی در آن قرار گرفته است، بهتر است نکات ایمنی را رعایت نموده و از دستکش و عینک محافظ استفاده نمایید.

مرحله چهارم

در این مرحله باید شیر و اتصالات آب موجود در زیر سینک ظرفشویی را جدا کنید. اگر نگاهی به زیر سینک ظرفشویی بیاندازید، دو شیر آب مجزا خواهید دید. یکی از آن ها مربوط به شیر آب گرم و دیگری مربوط به شیر آب سرد می باشد. همان طور که می دانید رنگ قرمز مربوط به شیر آب گرم و رنگ سرد مربوط به شیر آب سرد می باشد. برای بستن آب، دسته آن ها را در جهت حرکت عقربه های ساعت بپیچانید. با باز کردن شیر آب اصلی از بسته بودن آن ها اطمینان حاصل کنید. اگر با انجام این کار آب به طور کامل قطع نشد، باید شیر فلکه اصلی آب را ببندید.

مرحله پنجم

در این مرحله با استفاده از آچار فرانسه، نسبت به باز کردن شلنگ متصل به شیر آب اقدام نمایید. از آن جایی که در هنگام باز کردن شیلنگ متصل به شیر آب ممکن است کمی آب در داخل آن وجود داشته باشد، بهتر است قبل از انجام این کار از یک حوله یا تکه ای پارچه در داخل کابینت استفاده نموده و از ریختن آب در داخل کابینت جلوگیری کنید. توجه داشته باشید که این کار را با دقت انجام دهید و از شکستگی آن جلوگیری نمایید.

مرحله ششم

در زیر سینک ظرفشویی لوله ای به نام لوله تخلیه تعبیه شده است. در ابتدا باید مهره های لوله را با استفاده از آچار فرانسه باز کنید. این مهره ها عموما پلاستیکی بوده و با فشار دست نیز باز می شوند. سینک های ظرفشویی توکار عموما لوله های متصل بیش تری دارند.

مرحله هفتم

اگر سینک ظرفشویی آشپزخانه به گونه ای است که در زیر آن دستگاه زباله خرد کن وجود دارد، در ابتدا باید نسبت به جداسازی آن اقدام نمایید. توجه داشته باشید این وسیله با استفاده از برق کار می نماید. از این رو قبل از انجام کار بهتر است برق آن را قطع نمایید و سپس به ادامه کار بپردازید. برای انجام این کار با استفاده از پیچ گوشتی، پیج اتصال آن را باز کنید. در صورتی که این وسیله به ماشین ظرفشویی وصل می باشد، اتصالات آن را نیز باید جدا کنید. در این صورت دستگاه به راحتی جدا می گردد.

مرحله هشتم

بعد از باز کردن پیچ، یک دست خود را در زیر دستگاه قرار داده و و با دست دیگر با استفاده از آچار فرانسه نسبت به باز کردن مهره های متصل به دستگاه در جهت حرکت عقربه های ساعت اقدام نمایید. در مواردی که سینک ظرفشویی دو قلو باشد، اتصالات هر دو طرف دستگاه باید جدا شوند.

مرحله نهم

در این مرحله با استفاده از یک کاتر محل درز سینک ظرفشویی و کانتر آشپزخانه را با دقت برش می دهیم. توجه داشته باشید این کار درست در لبه ظرفشویی صورت گیرد و از برخورد آن به کانتر و ایجاد آسیب جلوگیری کنید.

مرحله دهم

اگر سینک ظرفشویی توکار می باشد، در ابتدا باید با یاری فرد دیگری سینک به سمت بالا آورده گردد. اما در صورتی که نصب سینک به صورت روکار می باشد، می توانید خود به انجام این کار اقدام نمایید. برای جداسازی سینک در ابتدا اتصالات فلزی متصل شده به سینک و کانتر را باز کنید.

مرحله یازدهم

در این مرحله دست خود را در زیر یا در دو سمت سینک ظرفشویی قرار داده و آن را به سمت بالا فشار دهید. بهتر است برای انجام این کار از یک شخص دیگر نیز یاری بگیرید. در این صورت انجام کار برای شما راحت تر خواهد شد.

مرحله دوازدهم

بسیاری از سینک های استیل وزن زیادی نداشته و شما می توانید بدون یاری دریافت از دیگری آن را از کانتر چدا کنید. برای خارج کردن سینک های توکار، گوشه آن ها را گرفته و آن را خارج نمایید. توجه داشته باشید که در هنگام انجام این کار، به سطح کانتر آسیبی وارد نگردد.

مرحله سیزدهم

پس از جداسازی کامل سینک ظرفشویی، می توانید با استفاده از یک کاردک، سیلر و چسب به جا مانده در محل نصب سینک کانتر را تمیز کنید. قبل از نصب سینک جدید، اطمینان حاصل کنید کانتر به طور کامل تمیز گردد. هم چنین در صورتی که در هنگام خارج کردن سینک آب در فضای مورد نظر ریخته شده است، نسبت به پاک کردن آن اقدام نمایید.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: ساختمانچی
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 17403

به "آموزش جداسازی سینک ظرفشویی از کانتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش جداسازی سینک ظرفشویی از کانتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید