ائتلاف المحور الوطنی مجلس عراق را تحریم کرد

به گزارش بلاگ پو، ائتلاف المحور الوطنی در مجلس عراق اعلام نمود که این ائتلاف در راستای مخالفت با بعضی طرح های مشکوک در مجلس، عضویت نمایندگان خود را در مجلس عراق به تعلیق درمی آورد.

ائتلاف المحور الوطنی مجلس عراق را تحریم کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ائتلاف المحور الوطنی (متعلق به جریان سنی های عراق) عراق نیز عضویت خود در مجلس این کشور را تا اطلاع ثانوی به تعویق درآورد.

این ائتلاف عراقی آدینه (12 مهر) در بیانیه ای گفت که این اقدام در راستای مخالفت این ائتلاف با استفاده از قوه مقننه به عنوان ابزاری برای باج خواهی از قوه مجریه چه با استیضاح چه با برکناری به منظور تصویب بعضی طرح های مشکوک صورت می گیرد.

ائتلاف المحور الوطنی در بیانیه خود خواهان تحقیقات جدی در نحوه تشکیل کمیسیون های مجلسی و نحوه انتخاب بعضی از رؤسای این کمیسیون ها شد و گفت که باید شمار زیادی از قوانین از جمله قانون انتخابات که خطرناک ترین قوانین است، تصویب گردد.

به گفته این ائتلاف، قانون انتخابات در عراق به گونه تصویب و طراحی شده است که بعضی از مسئولان بدون آن که مشمول قانون شفافیت باشند، در قدرت باقی می مانند.

ائتلاف مذکور از بقیه احزاب و جریان های سیاسی عرق خواسته، کشور را نجات دهند و راستا فرآیند سیاسی در این کشور ار اصلاح نمایند.

دیروز پنجشنبه سخنگوی محمد الحلبوسی، رئیس مجلس عراق در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک از احتمال استیضاح وزیر کشور ویا وزیر دفاع عراق در جلسه آینده مجلس به دلیل شرایط اخیر خبر داده بود.

تظاهرات در بعضی از شهر های عراق از سه شنبه این هفته (نهم مهر) در اعتراض به شرایط مالی، عدم اشتغال زایی و عدم مقابله با فساد شروع شده و همچنان به صورت پراکنده در بعضی شهر های این کشور ادامه دارد.

مقتدی الصدر، رهبر جریان الصدر و ائتلاف سائرون عراق امروز در واکنش به این تظاهرات از نمایندگان ائتلاف متبوع خود خواست که تا زمانی که دولت برنامه مورد رضایت مردم و مرجعیت را ارائه نکند، از مشارکت در جلسات مجلس خودداری نمایند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 12990

به "ائتلاف المحور الوطنی مجلس عراق را تحریم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ائتلاف المحور الوطنی مجلس عراق را تحریم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید