احتمال سقوط قیمت نفت به 10 دلار در سال 2050

به گزارش بلاگ پو، مؤسسه وودمکنزی گفت که ممکن است قیمت نفت در سال 2050 به 10 دلار برای هر بشکه برسد.

احتمال سقوط قیمت نفت به 10 دلار در سال 2050

به گزارش پایگاه خبری اویل پرایس، مؤسسه مشاوره انرژی وود مکنزی روز پنجشنبه (26 فروردین ماه) گفت که اگر دنیا قاطعانه برای دستیابی به اهداف آب و هوایی توافقنامه پاریس، فرآیند انتقال انرژی را تسریع کند، ممکن است قیمت نفت خام برنت تا سال 2050 به 10 دلار برای هر بشکه برسد.

بر اساس گزارش این مؤسسه، اگر دنیا برای کاهش دو درجه سانتیگرادی دمای کره زمین کوشش کند، انقلابی در صنعت انرژی ایجاد می نماید و تقاضای نفت، قدرت فراوریکنندگان عمده نفت و قیمت نفت سقوط خواهد نمود.

وود مکنزی اظهار کرد: سناریوی انتقال انرژی پرشتاب (AET-2) تنها یکی از سناریوهای آینده سیستم های انرژی دنیای است و سناریوی اصلی نیست.

بر اساس سناریوی AET-2، انتظار می رود تقاضای دنیای نفت به مقدار قابل توجهی کاهش یابد و سبب کاهش قابل توجه قیمت نفت گردد. به گفته وودمکنزی، این احتمال وجود دارد که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) تا سال 2050 کمی بیش از 50 درصد سهم بازار را داشته باشد، در حالی که به دلیل افت شدید تقاضا، کنترل کمتری بر بازار خواهد داشت.

این مؤسسه اضافه کرد: فراوریکنندگان نفت ارزان قیمت در خاورمیانه همچنان تأمین کننده اصلی نفت در دنیا خواهند بود، اما ممکن است قیمت شاخص برنت به 10 دلار برای هر بشکه برسد.

شرکت های عظیم نفت بین المللی پیش از این اعلام نموده اند که بیشتر در انرژی کم کربن، از جمله هیدروژن، جذب کربن و فراوری برق از انرژی های تجدیدپذیرسرمایه گذاری خواهند کرد. این در حالی است که بیشتر آنها به جریان های نقدینگی حاصل از نفت و گاز متکی هستند تا بتوانند سرمایه بیشتری را به راهکار های انرژی کم کربن اختصاص دهند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 47064

به "احتمال سقوط قیمت نفت به 10 دلار در سال 2050" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال سقوط قیمت نفت به 10 دلار در سال 2050"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید