احزاب مخالف در صربستان خواهان برکناری رئیس جمهوری شدند

به گزارش بلاگ پو، بلگراد-خبرنگاران- احزاب مخالف دولت صربستان شامگاه شنبه با برگزاری هفدهمین تظاهرات ضد دولتی با عنوان یک از 5 میلیون خواستار برکناری رئیس جمهوری و برگزاری انتخابات شدند.

احزاب مخالف در صربستان خواهان برکناری رئیس جمهوری شدند

به گزارش خبرنگاران، چدومیر آنتیچ تاریخدان در این تظاهرات در بلگراد گفت: پیروزی ما بر حق است، زیرا که پیروزی ما عادلانه می باشد.

وی همچنین با اشاره به اینکه تظاهرات در یک فضای آرام و بدون خشونت انجام می گردد، اضافه کرد: ما خواهان جنگ داخلی نیستیم، نه بخاطر اینکه بازنده هستیم، بلکه به این دلیل که خواهان خونریزی نیستیم.

شرکت نمایندگان در هفدهمین تظاهرات ضد دولتی خواهان برگزاری انتخابات عادلانه و آزاد، آزادی رسانه های خبری 6 تا 9 ماه قبل از انتخابات و برکناری مقامات ارشد دولتی شدند.

اولین تظاهرات ضد دولتی بر علیه رئیس جمهوری صربستان در 8 دسامبر 2018 بخاطر حمله به رهبر چپ صربستان در بلگراد آعاز گشت.

احزاب مخالف رئیس جمهوری و دولت صربستان این هفته نیز با برپایی تظاهرات ضددولتی و راهپیمایی در خیابان های مرکزی شهر بلگراد پایتخت این کشور، خواهان کناره گیری آلکساندر ووچیچ رئیس جمهوری و دولت و اعلام زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی شدند.

نمایندگان احزاب مخالف همچنین هشدار دادند که اگر شرایط تظاهرنمایندگان برای استعفای رئیس جمهوری و برگزاری انتخابات در تمامی سطوح به زودی برآورده نگردد، تظاهرات گسترده ای در تاریخ (13 آوریل/ 24 فروردین ماه) در بلگراد برگزار خواهند کرد که مخالفان از تمامی شهرهای صربستان در آن شرکت خواهند کرد.

احزاب مخالف دولت و رئیس جمهوری صربستان در چهار ماه گذشته با ادعای نبودن آزادی رسانه ای، رفاه و معضلات مالی در این کشور و با هدف برکناری دولت کنونی و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی، تظاهرات متعددی برپانموده اند.

تظاهرات اعضا و طرفداران احزاب اپوزیسیون در دو هفته پیش با کوشش برای وارد شدن به ساختمانن تلویزیون دولتی در بلگراد و همچنین ساختمان ریاست جمهوری، به اوج رسید.

مخالفین با این ادعا که رسانه های جمعی در صربستان بطور یکجانبه اقدام می نمایند، رئیس جمهوری را به دراختیار دریافت رسانه های خبری متهم کردند. این در حالیست که آلکساندر ووچیچ رئیس جمهوری صربستان اتهامات وارده را شدیدا رد نموده است.

اروپام**436**1859

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: ایرنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 5836

به "احزاب مخالف در صربستان خواهان برکناری رئیس جمهوری شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احزاب مخالف در صربستان خواهان برکناری رئیس جمهوری شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید