اعتراف آمریکا به راهکار سیاسی بحران افغانستان

به گزارش بلاگ پو، درحالی که دو دهه از حمله آمریکا به افغانستان می گذرد و ده ها هزار غیرنظامی بر اثر درگیری ها در این کشور کشته شده اند، وزارت خارجه آمریکا گفت: جامعه جهانی معتقد است که بحران افغانستان راهکار نظامی ندارد.

اعتراف آمریکا به راهکار سیاسی بحران افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک نشست خبری درباره خروج نیروهای این کشور از افغانستان گفت: رئیس جمهور بایدن به روشنی گفته که خواهان سرانجام حضور نظامی ما در افغانستان است.

وی اضافه کرد که وزاری خارجه و دفاع آمریکا نیز تاکید دارند که ما نسبت به سرانجام دادن مسئولانه جنگ افغانستان، خروج نیروهایمان از معرض خطر و تضمین اینکه افغانستان بار دیگر هرگز به سکویی برای حملات تروریستی تبدیل نمی گردد که آمریکا و یا متحدانمان را تهدید کند، متعهد هستیم.

پرایس ادامه داد: جامعه بین الملل بر این باور است که بحران افغانستان را ه حل نظامی ندارد، این بحرانی است که باید به وسیله راه چاره سیاسی و آتش بس جامع سرانجام یابد، فرایندهایی که هسته مرکزی آن ها به رهبری و مالکیت افغان ها است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این نشست اما جزئیاتی درباره فرایند خروج نیروها از افغانستان ارائه نکرد، خروجی که براساس توافقنامه قطر باید تا 11 اردیبهشت ماه صورت بگیرد.

پیش از این نیز بایدن با رد خروج نیروها از افغانستان در این مهلت گفته بود که به دلایل لجستیکی امکان خروج کامل تا این تاریخ وجود ندارد.

از سوی دیگر اما آدام اسمیت رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا می گوید که دولت بایدن در پی توافقی با طالبان است تا نیروهای مبارزه با تروریسم آمریکا را فراتر از زمان معین شده برای خروج، در افغانستان حفظ کند.

با این حال، طالبان با تاکید بر خروج نیروهای خارجی از افغانستان همیشه اعلام نموده است که اشغال خارجی عامل اصلی بحران در این کشور است.

.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 46477

به "اعتراف آمریکا به راهکار سیاسی بحران افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراف آمریکا به راهکار سیاسی بحران افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید