امضای تفاهمنامه تجاری میان ترکیه و ازبکستان

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی صباح، مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه از امضای تفاهمنامه توسعه همکاری های دو جانبه با ابکستان اطلاع داد.

امضای تفاهمنامه تجاری میان ترکیه و ازبکستان

چاوش اوغلو که به تاشکند سفر نموده امروز در جریان برگزاری کنفرانس خبری خود، در مورد این تفاهمنامه گفت: ما پتانسیل بسیار عالی برای توسعه روابط مالی با یکدیگر داریم و این امر مهم حتماً اتفاق خواهد افتاد.

وی همچنین تاکید نمود که امضای این تفاهمنامه منجر به توسعه روابط میان دو کشور شده و ما طی مدتی نه چندان زیاد بر همین اساس اقدام به امضای موافقتنامه تجارت ترجیحی و توافقنامه تجارت آزاد با یکدیگر خواهیم کرد.

به همین دلیل، عبدالعزیز کاملوف وزیر امور خارجه ازبکستان نیز با تأیید سخنان همتای ترکیه ای خود، از تصمیم دو کشور برای شروع همکاری ویژه در قالب سازمان همکاری های اسلامی اطلاع داد.

لازم به ذکر است وزرای خارجه دو کشور همچنین در مورد دستور کار شورای همکاری استراتژیک در سطح بالا نیز با یکدیگر مذاکره نموده و مسائل منطقه ای همچون موضوع افغانستان را مورد بحث و آنالیز قرار دادند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 44948

به "امضای تفاهمنامه تجاری میان ترکیه و ازبکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امضای تفاهمنامه تجاری میان ترکیه و ازبکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید