امکان افرایش قیمت نفت تا 100 دلار در نتیجه حمله یمن به عربستان

به گزارش بلاگ پو، با توجه به نصف شدن ظرفیت کامل عرضه نفت عربستان سعودی پس از حمله به تاسیسات نفتی آرامکو، امکان دارد قیمت نفت حتی تا بشکه ای 100 دلار افرایش پیدا کند.

امکان افرایش قیمت نفت تا 100 دلار در نتیجه حمله یمن به عربستان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از راشا تودی، کارشناسان بر این باورند که با توجه به نصف شدن ظرفیت فراوری نفت عربستان سعودی پس از حمله پهپادی به تاسیسات نفتی آرامکو، قیمت تمام شده نفت خام به شکل قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

حمله پهپادهای ارتش و نیروهای مردمی یمن در روز گذشته به تأسیسات نفتی آرامکو در البقیق عربستان به ظرفیت فراوری این کشور آسیب جدی وارد کرد.

تحلیلگران باور دارند که علیرغم ابراز اطمینان سازمان آژانس بین المللی انرژی (IEA) مبنی بر تأمین بودن بازارهای دنیای نفت، امکان دارد تا با باز شدن بازار معاملات درعصر روز یکشنبه، این اختلال بزرگ در یکی از بزرگترین صادرکنندگان نفت دنیا خود را بیشتر نشان دهد و باعث سریعتر شدن روند افزایش قیمت نفت گردد.

در بدترین سناریوی ممکن قیمت نفت خام میتواند حتی سه رقمی گردد. اگر این کمبود برای مدت طولانی ادامه پیدا کند، طبق گفته فوربس و بعضی از کارشناسان صنعت، ترس آن میرود که قیمت نفت تا 100 دلار افزایش یابد.

بنا به گفته باب مک نالی، مشاور عالی انرژی و مالی جورج بوش حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی شبیه حمله قلبی گسترده برای بازار نفت و اقتصاد دنیای است. راجر دیوان ناظر کهنه کار اوپک و مشاور آی اچ اس هم به همین شکل از بالا رفتن قیمت نفت ابراز نگرانی کرد و در مصاحبه با بلمومبرگ اظهار کردبقیق قلب سیستم است و (این سیستم اکنون) دچار حمله قلبی شده است.

اندی لیپو، رییس اتحادیه نفت لیپو در هیوستون آمریکا در مصاحبه با سی ان بی سی گفت که قیمت نفت در کوتاه مدت بین 5 تا 10 دلار در هر بشکه افزایش نشان خواهد داد و به بیش از 25 دلار خواهد رسید.

در ماه آگوست ، میزان صادرات نفت عربستان به طور متوسط روزانه 9.85 میلیون بشکه در روز بوده است.

س

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 11994

به "امکان افرایش قیمت نفت تا 100 دلار در نتیجه حمله یمن به عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان افرایش قیمت نفت تا 100 دلار در نتیجه حمله یمن به عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید