انجام کنترل 24 ساعته آثار تاریخی کرمانشاه

به گزارش بلاگ پو، فرمانده جدید یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه، از انجام کنترل و گشت های 24 ساعته در آثار باستانی، تپه ها و محوطه های تاریخی این استان اطلاع داد.

انجام کنترل 24 ساعته آثار تاریخی کرمانشاه

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، سرهنگ ابوالقاسم ایمان پور در گفت وگو با خبرنگاران، به پنج اولویت کاری خود در این اداره کل اشاره نمود و اضافه نمود: برای گشت های مستمر و شبانه روزی به یک دستگاه خودرو احتیاج داریم که اهتمام و توجه بیشتر مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه را می طلبد.

او در ادامه توضیح داد: کلیه نواقص و کمبودهای پوشش های حفاطتی و امنیتی سایت های تاریخی و آثار باستانی نیز احصا و به مدیرکل میراث فرهنگی استان اطلاع رسانی خواهد شد.

فرمانده یگان حفاظت کرمانشاه تاکید نمود: برای جلوگیری از حفاری های شبانه سودجویان و سوداگران، کمین های شبانه خواهیم داشت و همچنین برای ارتقا سطح کیفی عملکرد نیروهای یگان حفاظت و حراست از آثار تاریخی به صورت نامحسوس و شبانه از آنها بازدید می کنیم.

او افزود: با برنامه ریزی های مناسب کوشش می کنیم از ساخت و سازهای حریم آثار تاریخی بخصوص در شهر کرمانشاه جلوگیری کنیم و با فرهنگ سازی شاهد کاهش این ساخت و سازها باشیم.

ایمان پور در خاتمه به فعال کردن انجمن های میراث فرهنگی اشاره نمود و گفت: مهمترین برنامه پیش رو فعال کردن انجمن های میراث فرهنگی و یاری دریافت از شوراها و دهیاری های روستا برای حفاظت و حراست از آثار تاریخی استان است.

وجود چهار هزار و 200 اثر ثبت شده ملی، یک اثر ثبت شده جهانی و ده ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده اند حاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.

بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران و ... از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 17658

به "انجام کنترل 24 ساعته آثار تاریخی کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجام کنترل 24 ساعته آثار تاریخی کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید