اولین خط فراوری پوشش های لوله های گاز خاورمیانه در ایران افتتاح شد

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، اولین خط فراوری غلاف های حرارتی - انقباضی مورد استفاده در خطوط لوله انتقال نفت خام، گاز طبیعی، پتروشیمی و انرژی ایران با حضور مسئولان وزارت نفت، سازمان انرژی اتمی و نمایندگان مجلس امروز شنبه (17 مرداد ماه) به طور رسمی افتتاح شد.

اولین خط فراوری پوشش های لوله های گاز خاورمیانه در ایران افتتاح شد

با بهره برداری از این خط فراوری، جمهوری اسلامی ایران، نخستین کشور دارنده دانش فنی و تکنولوژی طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی غلاف های حرارتی - انقباضی به عنوان مهمترین پوشش خطوط انتقال نفت، گاز و پتروشیمی نام گرفت.

همچنین با بهره برداری از این خط فراوری، پیش بینی می گردد سالانه از خروج 50 میلیون دلار ارز جلوگیری گردد.

تمامی مراحل طراحی و تدوین دانش فنی و فراوری این محصول با ابتکار و خلاقیت مهندسان ایرانی اجرا شده و عملاً صنعت نفت ایران از واردات کالاهای مشابه آمریکایی و کانادایی به خودکفایی کامل رسیده است.

در حال حاضر احتیاج سالانه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی ایران به منظور استفاده از غلاف های حرارتی - انقباضی حدود 15 هزار تن است که با راه اندازی این خط جدید فراوری، امکان تامین احتیاجهای داخلی بدون احتیاج به واردات وجود دارد.

در طراحی و فراوری این محصول با مشارکت سازمان انرژی اتمی، امکان پرتودهی پوشش های خطوط لوله نفت و گاز در داخل کشور فراهم شده است و با اجرای این پروژه، ایران پس از آمریکا و کانادا به سومین کشور دنیا تبدیل می گردد که امکان طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی پوشش های نسل جدید خطوط لوله نفت و گاز و پتروشیمی را در اختیار دارد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 13240

به "اولین خط فراوری پوشش های لوله های گاز خاورمیانه در ایران افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین خط فراوری پوشش های لوله های گاز خاورمیانه در ایران افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید