ایده های طراحی منزل به سبک هتل

به گزارش بلاگ پو، وقتی یک شب را بعد از یک روز طولانی و خسته کننده در هتل میگذرانید، بدن شما با لحاف های مجلل پنبه ای مصری و بالشت های نرم و لطیف برخورد میکند و احساس آرامش پیدا میکنید. صبحگاه هنگامی که از خواب عمیق بیدار می شوید و پای خود را در امتداد فرشی زیبا با پرزهای بلند و نرم می گذارید و برای حمام آبگرم آماده میشوید، بهترین حس ممکن را خواهید داشت. علاوه بر آن وقتی وارد حمام شیشه ای شده و با صابون اسطوخودوس بدن خود را شستشو میدهید به آرامشی مطلق دست می یابید. این فقط قسمتی از لذت ماندن در یک هتل لوکس است که بسیاری از ما برای دستیابی به چنین مکانی حاضریم هزینه بالایی کنار بگذاریم. اما وقتی سفر تمام می گردد و وارد خانه می شویم، با یک تخت نامنظم و اتاق نشیمن به هم ریخته و سرویس بهداشتی نه چندان تمیز روبرو میشویم. آیا ارزش ندارد که چنین تجربه ای را در خانه خود داشته باشیم؟ بدون توجه به بودجه، یک زندگی شاداب را وارد خانه کنید.

ایده های طراحی منزل به سبک هتل

اتاق خواب مجلل

وقتی سبک طراحی هتل لوکس را انتخاب می کنید ، تخت باید در مرکز قرار گیرد. به تمام هتل هایی که بازدید کرده اید فکر کنید. اتاق خواب همواره با ملافه ها، بالشت ها و پرده ها یی که به درستی و مطابق با سبک انتخاب شده طراحی شده اند، تزئین میگردد. ابتدا، کار را با خرید یک تشک آغاز کنید و سپس آن را با بالشت های تپل و لوکس، ملحفه های پنبه ای مصری و یک لحاف پر شده از پر که تسلی بخش است تزئین کنید . رختخواب باید برای یک پادشاه یا ملکه مناسب باشد و مجهز به یک پانل مخملی بالای تخت باشد که بتوانید سرتان را به آن تکیه دهید. همه چیز در یک هتل به دقت برنامه ریزی شده و با طراحی دقیق اجرا میگردد.

اتاق خواب همواره دارای دو میز پاتختی با لامپ های مشابه، یک میز، یک جفت جایگاه گرم و میزهای عسلی زیبا، یک گنجه مجلل برای لباس و معمولاً یک تلویزیون است که در داخل یک قفسه باز یا کمدی زیبا کار گذاشته شده است. اساساً، اتاق خواب مکانی است که نباید درمورد آن خسیسانه رفتار کرد. متاسفانه، اتاق خواب مکانی است که اغلب صاحب خانه ها دکوراسیون آن را نادیده می گیرد، زیرا بر این باورند که میهمانان آن را نمی بینند. به خودتان هدیه بدهید و یک اتاق مجلل که سزاوار شماست و هر صبح در آن چشم میگشائید برای خود طراحی کنید.

حمام اسپا (Spa)

وقتی از اتاق خواب به حمام میروید، باید وارد مکانی کاملا ساکت و مجلل شوید. به یکی از بهترین هتل هایی که تا به حال اقامت داشتید فکر کنید. حمام آنها چه امکاناتی دارد؟ احتمالا کابین شیشه ای بزرگ برای دوش همراه با شیر آب فشاری برای کل بدن و یک سردوش محکم در آنها خواهید یافت. البته یک وان زیبا، یک جفت سینک عمیق، آینه های بزرگی که با سنسورهای دیواری نورپردازی شده اند و صابون های معطر در این حمام ها دیده میگردد. از قلم نیاندازید از حوله های ضخیم، پرز دار و حوله لباسی ساخته شده از پنبه با کیفیت عالی بهره ببرید. شاید بعضی از این امکانات بیشتر از بودجه شما باشند اما فراهم کردن حمامی شبیه حمام هتل ها با پرده های زیبا، حوله های پرزدار و تعدادی شمع معطر امکان پذیر است. چراغ ها را خاموش کنید، یک حمام پر از بخار درست کنید و وانمود کنید که در بهشت هستید.

ورودی لوکس

به آخرین هتلی که در آن قدم گذاشتید فکر کنید. چه چیزی به یاد می آورید؟ مطمعناً شما با یک لابی شگفت انگیز احاطه شده بودید که با گل های ارکیده، آینه های پر زرق و برق، جایگاه های منظم، نور ملایم و آثار هنری باشکوه مزین شده بود. چگونه می توان این چیدمان را در ورودی کوچک خانه خود اجرا کرد؟ بسیار ساده است، شما فقط احتیاج دارید چشم میهمانان خود را به یک تو رفتگی خاص یا تزئین در دیوار سوق دهید تا ورود آنها را به خانه خوش آمد گوید. بهتر است با یک میز کوچک در ورودی آغاز کنید، خواه جنس آن از سنگ مرمر باشد یا چوب با جلای براق ، به هر حال میز ورودی می تواند نقطه آغاز شما باشد.

در صورت وجود فضای کافی، یک میز بزرگ در وسط ورودی قرار دهید تا اثری چشمگیر داشته باشد. سپس به این میز المان هایی نظیر یک لامپ زیبا، یک کاسه حاوی عناصر دکوراتیو، کتاب ها و یا چیزهای دیگر مانند یک گل زیبا که مطابق سلیقه شما میباشد، اضافه کنید. اگر میز در کنار دیوار قرار گرفته است، یک آینه یا قطعه هنری را بالای آن قرار دهید. اکنون شما تقریباً کار خود را انجام داده اید! در حال حاضر، اگر فضای کافی وجود دارد، یک جایگاه مناسب اضافه کنید تا میهمانان بتوانند در هنگام پوشیدن و یا در آوردن کفش خود بر روی آن بنشینند. ورودی منزل اولین و آخرین چیزی است که میهمانان می بینند. طوری آن را تزئین کنید که تاثیری بی نظیر بگذارد. استفاده از عناصر معماری می تواند به لوکس بودن خانه شما یاری کند.

پرده های شیک

پرده ها و تزئینات آن را بسیاری از صاحبخانه ها نادیده میگیرند. در اینجا ما از پرده های چوبی برای حفظ حریم خصوصی استفاده می کنیم و خودمان را از جست و جوی پوشش مناسب برای پنجره ها رها می کنیم. پارچه های سفارشی بسیار گران هستند و پیدا کردن آنها کاری سخت است، مگر اینکه شما یک خیاط باشید وگرنه ایجاد پلیسه روی پانل های پارچه ای زرق و برق دار، کار آسانی نیست. همراه با اختصاص بودجه به اتاق خواب، پرده ها المان دیگری میباشند که باید برای آنها نیز بودجه کنار بگذارید. مسلماً اگر برای پارچه پرده بودجه کافی اختصاص داده نگردد، خانه شما ظاهری لوکس نخواهد داشت.

اگر نمی دانید چطور پرده ها را بدوزید، از خیاطی که بتواند با بودجه شما این کار را انجام دهد یاری بگیرید. بهتر است پارچه را خودتان خریداری کنید و سپس از یک دوزنده یاری بگیرید تا آن را برای شما بدوزد، زیرا برای خرید پارچه های دوخته شده باید هزینه بالایی بپردازید. پارچه ای را انتخاب کنید که متناسب با سلیقه شما و دکور خانه باشد. برای حفظ ظاهر لوکس، از پارچه های ابریشمی، حریر گلدار و پارچه کتانی بهره ببرید. از قلم نیاندازید در هر اتاق خواب، پرده های آستری را نیز اضافه کنید، زیرا هر هتلی به اینگونه پرده ها آراسته است. از پرده های لوکس خود لذت ببرید، آنها پنجره ای زیبا به خانه رویایی شما باز می نمایند.

سیستم تهویه هوا

هتل هرگز بیش از حد گرم یا سرد نیست، بلکه درجه حرارت آن همواره مناسب است. سیستم های تهویه هوا باید برای ایجاد احساس راحتی در خانه تعبیه شوند. دستیابی به درجه حرارت مطلوب می تواند به اندازه نصب یک ترموستات برنامه ریزی شده در خانه ساده باشد. ترموستات هایی وجود دارند که می توانند دمایی که به آن عادت دارید را به طور اتوماتیک تنظیم نمایند. در نتیجه برای شما مکانی فراهم می گردد که همواره دمای مطلوب و مطابق سلیقه شما دارد.

همچنین بسیاری از سیستم های کنترل از راه دور دما از هر نقطه با فشار یک دکمه از گوشی شما تنظیم می شوند. اگر از نظر بودجه برای شما مقدور نیست، اضافه کردن یک فن سقفی به اتاق خواب مستر گزینه دیگری است که می توانید در نظر بگیرید. با اینکار شما حداقل یک اتاق خواب خنک و راحت خواهید داشت. اگر از نظر بودجه نگرانی ندارید، در این صورت می توانید پرده های کنترل از راه دور یا سایبان های زیبا برای پنجره هایی که بیشتر در معرض نور خورشید هستند، نصب کنید. در کل، صرف نظر از بودجه، اتاقی که مجهز به سیستم کنترل دما است، کلیدی برای رسیدن به خانه ای استاندارد در حد هتل میباشد.

نورپردازی پر زرق و برق

یک هتل هرگز فضایی تاریک و خسته نماینده ندارد. فضای آن همواره با لوسترها، چراغ های جانبی، گلدان های دیواری مجهز به لامپ و چراغ های دکوراتیو نورپردازی می گردد. با لامپهای سقفی بزرگ در خانه خود آغاز کنید. آیا آنها را دوست دارید؟ آیا مدرن هستند؟ آیا نور آنها خیلی زیاد است؟ در نظر داشته باشید که چراغ های سقفی از مد افتاده را با چراغ های مدرن و مجسمه ای که مطابق با دکور شما میباشند تعوض کنید. همچنین بهتر است یک کلید تنظیم روشنایی روی این چراغهای سقفی نصب گردد. زیرا این کلیدها میزان روشنایی را می توانند تغییر دهند و راهکاری برای فراهم کردن روشنایی ملایم و مطابق با شرایط در نظر گرفته میشوند. سپس لامپ هایی را به میزهای کناری اضافه کنید. به یاد داشته باشید که اجزای این چیدمان هیچگاه نباید بیش از حد و به طور افراطی با هم هماهنگ شوند. اتاق های هتل دارای چراغ های جانبی در هر طرف مبل یا تخت خواب هستند که با عناصر دیگر در اتاق هماهنگی دارند. شما همچنین می توانید آباژورهایی با خطوط طلایی به کار ببرید، آنها به محیط زرق و برق می افزایند. اگر بودجه اجازه می دهد، از یک برقکار برای اضافه کردن سنسورهای دیواری و لامپ بر روی آثار هنری یاری بگیرید. حتی برای ایجاد روشنایی بیشتر در خانه خود، می توانید از پنجره های تعبیه شده در کف یا سقف بهره ببرید.

سازماندهی فضا

فضاهای داخلی هتل صرف نظر از بزرگ یا کوچک بودن، همواره سازماندهی میشوند. با تعبیه قفسه های کتاب و قفسه هایی که داخل آن ها با خرت و پرت های مناسب تزئین میشوند میتوان فضا را ساماندهی کرد. ممکن است شما طراح نداشته باشید که خانه خود را طراحی کنید، اما مطمئنا می توانید از آنها مشاوره و هدایت بگیرید. نگاهی به نشریات طراحی بیندازید و به تمام زوایای شگفت انگیز با دقت نگاه کنید. اگر اتاق به خوبی سازماندهی شده باشد، هیچ به هم ریختگی در آن مشاهده نمیگردد. سعی کنید از سبدها و کاسه های تزئینی برای مخفی کردن به هم ریختگی ها بهره ببرید. قفسه ها به عنوان راهی برای نمایش دادن عناصر تزئینی مورد استفاده قرار می گیرند. میزهای کناری جایی برای نگهداری گلدان های زیبا و لامپ ها هستند و جایگاه ها در کنار هم چیده می شوند تا فضایی را برای مصاحبه فراهم نمایند.

به طور کلی، هر یک از اتاق ها به طور هدفمند و کاربردی سازماندهی میشوند. در بعضی اتاق ها میزهای مخصوص بازی و جایگاه های کنار هم برای مصاحبه های جمعی یا خصوصی مورد استفاده قرار میگیرند. اگر برای سازماندهی فضای خانه خود احتیاج به یاری دارید، یکی از متنوع ترین برنامه های طراحی سه بعدی وب سایت ها را امتحان کنید. آنها قبل از حرکت دادن حتی یک قطعه مبلمان به شما یاری خواهند کرد که اتاق تکمیل شده را تجسم کنید.

گیاهان طبیعی زیبا

همانطور که در بالا ذکر شد، گل و گیاه یک عنصر کلیدی برای ایجاد اتاقی همانند هتل میباشد. چیدمان زیبا و معطر از گل ها در هر اتاق از هتل یافت میگردد. عطر گل ها و استشمام بوی آنها بهترین حس را به ما میدهد. بنابراین وقتی وارد یک لابی هتل می شویم، بوی گل های معطر را قبل از دیدن آنها استشمام می کنیم. با این حال، کمی سخت و هزینه بردار است که همواره یک خانه پر از دسته گل تازه داشته باشیم. با صرفه جویی در هزینه، می توانید به راحتی و به سادگی این زیبایی سبز را با اضافه کردن بعضی از گیاهان آپارتمانی به دست آورید. ارکیده ها ظریف و زیبا هستند و به نوبت گل می دهند. هنگامی که یک نخل بزرگ در ورودی خانه داخل گلدانی که با نقاشی های ژاپنی تزئین شده قرار میگیرد، می تواند تاثیر زیادی داشته باشد.

اگر استعداد و توانایی پرورش گیاهان را ندارید و فکر اینکه گیاهان آپارتمانی پرورش دهید را نیز نمی کنید، عناصر طبیعی دیگری را در خانه خود بکار ببرید. یک گلدان پر از شاخه های باریک و نازک ، یا یک کاسه پر از بلوط، سنگ های رودخانه ای یا شیشه ای ، همه راه هایی شگفت انگیز برای آوردن حسی از زندگی و طبیعت به خانه است. افزودن عناصر طبیعی به اتاق منزل یک روش مطمئن برای لوکس کردن سبک زندگی است.

کفپوش، تزئینات و بالشت های زیبا

کفپوش سنگ مرمر همواره تمیز بوده و درخششی بی نظیر دارد. کفپوش چوبی نیز جلای خاصی داشته و بر روی فرش و قالیچه ها هیچ خرده چوبی فراوری نمیکند. به غیر از ظاهر بسیار تمیز و بی نظیر، اتاق ها معمولاً به صورت لایه ای طراحی میشوند. در کف اصلی اتاق معمولاً متریالی سخت، محکم و با زرق و برق مانند سنگ مرمر، سنگ تراورتن یا چوب سخت بکار میرود . پس از آن، لایه بالایی که قالیچه ها میباشند در مرکز صحنه در مناطق نشیمن و ورودی قرار می گیرند. علاوه بر آن شما متوجه خواهید شد که بالشت ها و پارچه های تزئینی به طور حرفه ای در فضای اتاق قرار می گیرند. بالشت های مطابق مد روز با نوارهای تزئینی ظریف، کاناپه ها و جایگاه ها را بیشتر نمایان می نمایند. پرده ها به طور مرتب نصب می شوند و جایگاه های دسته دار بزرگ با لبه های برنجی در جای مناسب قرار میگیرند.

همه اینها روش های آسان و ارزان برای لایه بندی دکوراسیون خانه هستند. شما حتی می توانید یک جایگاه موجود را انتخاب کنید و آن را با نوارهای تزیینی که در اکثر فروشگاه ها یافت میگردد، تزیین کنید و یا این نوارهای تزئینی را به بالشت ها و پرده هایی که در حال حاضر دارید وصل کنید. این ظاهر لایه بندی شده فضایی ایجاد می نماید که حس راحتی و لوکس را به ارمغان می آورد.

تفریح و سرگرمی

ممکن است اضافه کردن یک استخر سرپوشیده و اتاق سونا در خانه برای هرکسی مقرون به صرفه نباشد، با این حال نیز می توان از سبک تفریحی یک هتل لوکس تقلید کرده و آن را در خانه خود بکار ببرید. همه هتلها دارای استخر، سونا، اتاق بازی و سالن بدنسازی هستند. اگر نگران بودجه نیستید، اضافه کردن یک سونا، اتاق بازی یا استخر را در خانه در نظر بگیرید. این راه نهایی برای انتها دادن به یک روز سخت خواهد بود! اگر این کار امکان پذیر نیست، به سادگی اقدام به ایجاد یک استادیوم خانگی کنید. این می تواند به اندازه خرید یک تردمیل که درست مقابل تلویزیون قرار می گیرد، ساده باشد. یک یخچال کوچک مخصوص نوشیدنی و یک قفسه برای حوله در نظر بگیرید. اکنون شما یک اتاق تمرین به سبک هتل برای خود دارید.

علاوه بر آن شما می توانید یک فضای ورزشی ایجاد کنید تا بتوانید در آن خستگی روز را به در ببرید و تمرین یوگا انجام دهید. یک گوشه، جایی که بسیار آرام است را انتخاب کنید. شمع، یک بالشت نرم و راحت و یک تشک یا فرش نرم برای کشش یا تفکر در آنجا قرار دهید. یک موسیقی بودایی پخش کنید و از شتاب و بی قراری زندگی روزمره رهایی پیدا کنید. مطمئنا احساسی را خواهید داشت که در یک هتل با امکانات تفریحی پیدا خواهید کرد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: ساختمانچی
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 17101

به "ایده های طراحی منزل به سبک هتل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده های طراحی منزل به سبک هتل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید