ایران خودرو: پژو 301 شهریور 99 به فراوری انبوه می رسد

به گزارش بلاگ پو، معاون طراحی و توسعه محصول جدید ایران خودرو گفت: خودروی پژو 301 بعد از آزمایش های نهایی با قطعات داخلی، انتهایی شهریور سال اینده به فراوری انبوه می رسد.

ایران خودرو: پژو 301 شهریور 99 به فراوری انبوه می رسد

صدا و سیما نوشت: عادل پیر محمدی با اشاره به اینکه صنعت خودرو از صنایع پویایی شناخته می گردد گفت: امریکا تصورش این بود که صنعت خودرو کشور بعد از تحریم ها از پا در می آید، اما اینگونه نشد، بعد از بد عهدی وخروج پژو از ایران، باهمکاری سازنده ها آغاز به ساخت قطعات داخلی پژو 301 کردیم.

وی ادامه داد: با شرکت پژو حدود 45 درصد ساخت خودرو 301 را اغاز نموده بودیم که بعد از بد عهدی پژو، 50 درصد از قطعات اصلی برای ساخت خودرو 301 که شامل قطعات سیتم کنترل خودرو، سیستم الکترونیک، قطعات شاسی، ترمز، فرمان برقی و... را دراختیار نداشتیم بلافاصله با سازنده ها صحبت کردیم و طراحی 50 درصد قطعات آغاز شد.

وی اضافه نمود: درصد خودکفایی خودرو 301 با ساخت داخلی بیش از 65 درصد است و در طراحی 50 درصد قطعات فراوری داخلی است مالکیت معنوی آن برای شرکت ایران خودرو است.

وی ادامه داد: 2 هزار تن قالب توسط 15 قالب ساز در حال فراوری است و قطعات اصلی در حال طراحی است و امیدواریم تا انتها سال نمونه های اولیه خودرو 301 را فراوری کنیم.

وی با بیان اینکه خط فراوری آماده و توان فراوری ساعتی 16 خودرو را داریم گفت: آزمایش خودرو 301 با قطعات پژو قبلا انجام شده بود، اما به دلیل اینکه هدف ما ساخت و طراحی خودرو است و بدنبال خودکفایی ساخت خودرو داخلی هستیم براساس برنامه بعد از آزمایش های نهایی با قطعات داخلی، انتهای شهریور سال اینده خودرو 301 به فراوری انبوه می رسد.

پیر محمدی بیان نمود: در صورتی که سایر صنایع از جمله فولاد، پتروشیمی و سایر صنایع همکاری نمایند ما به خودکفایی بیش از 85 درصد خواهیم رسید.

وی بیان نمود: 300 قطعه ساز داخلی در ساخت این خودرو یاری می نماید و علاوه ساخت قطعه بعضی قطعه سازان کار طراحی هم انجام می دهند بعضی در ساخت و تعدادی هم در طراحی به ما یاری می نمایند.

معاون طراحی و توسعه محصول جدید ایران خودرو اضافه نمود: 80 درصد قطعات موتور 301 ساخت داخل است و برای این خودرو دو نوع موتور در نظر گرفته ایم و باید سال جاری مراحل تست را بگذرانیم.

وی با اشاره به اینکه در بورد الکترونیک مشکل داریم گفت: ضعف ما در الکترونیک است صنایع الکترونیک یاری نمایند تا در این زمینه هم به خودکفایی برسیم به طور مثال در فرمان برقی بیش از 65 درصد به خودکفایی رسیدیم.

وی درباره قیمت خودرو 301 گفت: قیت خودرو برگرفته از عوامل نهاده های فراوری است، اما سعی می کنیم کمتر از قیمتی باشد که شرکت پژو عرضه می نماید.

پیر محمدی بیان نمود: در اینده خودرویی کاملا طراحی شده ایرانی بدون شرکای خارجی رونمایی می گردد و همچنین سال جاری خودرو دنا اتوماتیک به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه هدف ما فراوری خودرو و توسعه محصولاتمان است گفت:: 1700 قطعه ساز در کشور وجود دارد و بالغ بر 700 قطعه ساز با ایران خودرو همکاری می نمایند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 12801

به "ایران خودرو: پژو 301 شهریور 99 به فراوری انبوه می رسد" امتیاز دهید

1 کاربر به "ایران خودرو: پژو 301 شهریور 99 به فراوری انبوه می رسد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران خودرو: پژو 301 شهریور 99 به فراوری انبوه می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید