با یک جشنواره چندروزه نمی توانیم انتظار اتفاقات بنیادین داشته باشیم

به گزارش بلاگ پو، کامبیز صبری ـ مجسمه ساز ـ گفت: ذهن هنرجویان، دانش آموزان و دانشجویان جوان شرکت کننده در جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان هنوز پیچیدگی های ذهن هنرمند حرفه ای را پیدا نکرده و همین مساله ماده خام عظیمی را در اختیار استادان کارگاه ها و داوران این جشنواره قرار می دهد تا در تربیت ذهن خلاق هنرمندان جوان بهترین شیوه و اثربخش ترین روش را برای شکل دهی بینش هنری برای شکل دهی جهت حرفه ای هنرمندان جوان فراهم آورد.

با یک جشنواره چندروزه نمی توانیم انتظار اتفاقات بنیادین داشته باشیم

به گزارش خبرنگاران، استاد کارگاه و داور بخش مجسمه بیست و ششمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران با اشاره به اینکه برگزاری این رویداد هنری در قامت یک سمپوزیوم، اظهار کرد: سمپوزیوم ها رویدادهایی هستند که در یک بازه زمانی محدود و تعیین هنرمندان را وا می دارند از ایده تا اجرای نهایی اثر خود را خلق نمایند. قرار دریافت نوجوانان و جوانان نوقلم در خلال این رویداد و برخورد آنها با اتفاقی به نام سمپوزیوم بدون هیچ تردیدی مهمترین ویژگی جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان است که در هیچ رویدادی در کشورمان نظیر و نمونه ندارد.

وی ادامه داد: دیگر ویژگی مهم این جشنواره به تمرکزگریزی و دوری از پایتخت و برگزاری در استان ها و شهرستان های مختلف بازمی گردد. این مساله باعث می گردد تا جوانانی که در شروع راه فعالیت حرفه ای خود هستند بتوانند ضمن آشنایی با هنرمند هم نسل خود با نگاه و تجربیات هنرمندان حرفه ای آشنا شوند و به این واسطه بتوانند دورنمای فعالیت حرفه ای خود را در آینده به درستی تصویر و ترسیم نمایند.

صبری سومین ویژگی برجسته جشنواره هنرهای تجسمی جوانان را به ایجاد شور و شوق در جای جای ایران به واسطه میزبانی استان ها و شهرستان های مختلف از این رخداد دانست و توضیح داد: حضور هنرمندان جوان از استان ها و شهرستان های مختلف در نقطه ای واحد ضمن آشنایی آنها با فرهنگ، طبیعت و جغرافیای اقلیم متنوع کشورمان می تواند رویکردی دگرگون را در شکل گیری و تاثیرگذاری محیط و بافت فرهنگی در خلق آثار هنرهای تجسمی به ویژه در شاخه ای مانند مجسمه برای هنرمندان فراهم آورد.

وی با تاکید بر آن که ذهن هنرجویان، دانش آموزان و دانشجویان جوان شرکت نماینده در جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان هنوز پیچیدگی های ذهن هنرمند حرفه ای را پیدا ننموده است، اظهار کرد: همین مساله ماده خام عظیمی را در اختیار استادان کارگاه ها و داوران این جشنواره قرار می دهد تا در تربیت ذهن خلاق هنرمندان جوان بهترین شیوه و اثربخش ترین روش را برای شکل دهی بینش هنری برای شکل دهی جهت حرفه ای هنرمندان جوان فراهم آورد.

استاد و داور کارگاه مجسمه بیست و ششمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان درباره شیوه آموزش خود در کارگاه های سه روزه این جشنواره، گفت: کوشش می کنم پیش از شروع جشنواره با هنرجویانی که برای حضور در این رخداد انتخاب شده اند ارتباط های اولیه را برقرار کنم و اگر این مهم میسر نبود در کوتاه ترین زمان، ابتدا برای شناخت دنیا بینی هنرجویان با آنها به گفت وگو می پردازم و سپس در راستای علقه، نگاه، ایدئولوژی و سطح دانش علمی و عملی آنها کوشش می کنم تا داشته های خود را در قالب کارگاه به آنها منتقل کنم. تعداد رخدادی مانند جشنواره هنرهای تجسمی جوانان که پایه و بستر شکل گیری خود را بر جریان سازی و تربیت نسل آینده هنرمندان کشور با تاکید بر جوانان و نوجوانان هنرمند پایدار نموده، باید آنقدر در طول سال زیاد باشد تا بتوانیم جوابگوی خیل مشتاق هنرمندان جامعه جوان کشور خود باشیم.

وی اعلام نمود: از سوی دیگر برای تغییر این انتظار باید کوشش کنیم که یک رویداد مجرد، نمی تواند به تنهایی جوابگوی تمام نیازهای ایجاد جریان سازی هنری در کشور باشد. باید بپذیریم تنها به واسطه یک جشنواره چندروزه در طول سال نمی توانیم انتظار اتفاقات بنیادین و اساسی در قامت فعالیت های هنری در کشور را از آن داشته باشیم.

صبری در انتها با اشاره به تجربیات حضور خود در جشنواره هنرهای تجسمی جوانان در سال های گذشته در تبریز و کرمان گفت: در همراهی با جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران شاهد اتفاقات خوب و معرفی هنرمندان جوان در آن روزها بودم که امروز برای خود و هنرشان نامی دست و پا نموده اند. امیدوارم برگزاری دوره بیست و ششم جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان در ایلام نیز منشأ تحولات خوبی برای هنرهای تجسمی و هنرمندان جوان کشورمان در تمامی شاخه های 9 گانه آن باشد.

بیست و ششمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان ایران به دبیری رضوان صادق زاده با شعار نرسیده به درخت، دو قدم مانده به گل از سی ام مرداد تا سوم شهریور ماه 1398 در ایلام برگزار خواهد شد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 11028

به "با یک جشنواره چندروزه نمی توانیم انتظار اتفاقات بنیادین داشته باشیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با یک جشنواره چندروزه نمی توانیم انتظار اتفاقات بنیادین داشته باشیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید