برگزاری اجلاس اوآنا در کره جنوبی، یونهاپ ریاست سازمان

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، نشست دو روزه روسا و مسئولان آژانس های خبری برجسته و مهم منطقه آسیا-پاسیفیک در سئول برگزار گردید.

برگزاری اجلاس اوآنا در کره جنوبی، یونهاپ ریاست سازمان

این نشست با هدف بحث و آنالیز پیرامون راه های مقابله با تغییر چشم اندازهای رسانه ای و ترویج مبادلات و همکاری های چندجانبه برگزار گردید.

نمایندگان 32 خبرگزاری از 28 کشور به همراه سه عضو ناظر در هتل لات در شهر سئول در هفدهمین مجمع عمومی سازمان خبرگزاری های آسیا-پاسیفیک موسوم به اوآنا شرکت کردند.

اوآنا که در سال 1961 براساس ابتکارعملی از سوی یونسکو با هدف ترویج مبادلات خبری منطقه ای شکل گرفت، مجمع عمومی خود را هر سه سال یک بار برگزار می نماید. در مجموع 43 خبرگزاری از 35 کشور منطقه آسیا - پاسیفیک عضو این سازمان هستند.

اعضای این سازمان، خبرگزاری هایی از جمله یونهاپ کره جنوبی، شینهوآ چین، کیودو ژاپن و تاس روسیه هستند. آژانس خبری مرکزی کره شمالی نیز عضو این سازمان است، اما سال جاری در این نشست حضور نداشت.

سال جاری حاضران در این نشست در سه پنل با این عنوان: چالش های جدید برای روزنامه نگاری: ابتکارات تکنولوژیک و موضوعات مرتبط با اعتمادسازی شرکت کردند و درباره چگونگی تاثیرگذاری تحولات تکنولوژیک و مسائلی مانند اخبار دروغین و گمراه کننده (فیک نیوز) بر روزنامه نگاری بحث و مصاحبه کردند.

در جریان این نشست، شرکت کنندگان در ارتباط با توسعه و تحول تکنولوژی جی 5 در گوشی های همراه و تاثیر آن بر خبرنگاری و همچنین صنعت رسانه ای، بازی ها و دیگر اشکال محتوای رسانه ها بحث و گفتگو کردند.

دیدار نمایندگان رسانه ها با مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی از دیگر برنامه های این نشست بود.

در مجمع عمومی همچنین یونهاپ به صورت رسمی به عنوان رئیس جدید اوآنا طی سه سال آینده انتخاب شد و قرار است این سازمان را طی دوره آینده مدیریت کند و به وسیله دبیرخانه آن برنامه های مختلفی را برای نشست های آینده اوآنا و انتشار اعلامیه ها برای اعضا به وسیله وب سایت اعلام و برنامه ریزی کند.

پس از اتمام دوره سه ساله ریاست یونهاپ، خبرگزاری ایرنا از ایران ریاست این سازمان را برعهده خواهد داشت.

این نخستین بار است که یونهاپ ریاست اوآنا را برعهده می گیرد. یونهاپ قرارداد همکاری با 89 آژانس خبری در 77 کشور دنیا را امضا نموده است و در 25 کشور دنیا دارای دفتر است و به شش زبان از جمله انگلیسی، چینی، ژاپنی و عربی فعالیت می نماید.

به گزارش خبرنگاران، هیأتی از خبرنگاران و خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) در این نشست حضور داشتند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 15376

به "برگزاری اجلاس اوآنا در کره جنوبی، یونهاپ ریاست سازمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری اجلاس اوآنا در کره جنوبی، یونهاپ ریاست سازمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید