بهترین شرایط را برای اردوهای ورزشکاران فراهم می کنیم

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، محمد تابع دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک امروز سه شنبه در نشست خبری خود که به صورت آنلاین برگزار گردید در خصوص موارد مطرح در نشست اخیر ستاد بازی های پارالمپیک توکیو این کمیته و مصوبات آن که مربوط به بازی های پارالمپیک توکیو و آماده سازی ورزشکاران و تیم ها برای اعزام به آن بود، شرح داد.

بهترین شرایط را برای اردوهای ورزشکاران فراهم می کنیم

وی در آغاز این نشست گفت: طبق اعلام کمیته بین المللی پارالمپیک، بازی های توکیو به طور حتم سال آینده برگزار می گردد و همین مسئله امید و انگیزه ها را برای ورزشکاران زنده کرد.

تابع با تاکید بر حمایت بیشتر مجموعه پارالمپیک از ورزشکاران و ایجاد شرایط مناسب برای ورزشکاران جهت نتیجه گیری آنها اعلام نمود: هفته گذشته جلسه ستاد بازی های پارالمپیک برگزار گردید و با مصواتی همراه بود. این مصوبات تقریبا در راستای مصوبات قبلی بود مثل اینکه صرف کسب سهمیه به منزله اعزام نیست، ورزشکاران صاحب سهمیه حتما باید در گروه های مورد نظر به لحاظ مدال آوری باشند تا اعزام آنها قطعی گردد.

دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک با بیان اینکه با توجه به شرایط موجود و در پیش بودن فصل سرما شرایط ویژه ای برای اردوها در نظر گرفته شده، ادامه داد: البته که آغاز اردو منوط به کسب مجوز ضروری است. در این صورت هزینه لازم برای اردو به فدراسیون های مربوطه داده می گردد تا اردو را در شهرهای با شرایط سفید یا زرد برگزار گردد.

وی با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی در تمام مراحل اعلام نمود: برای اعزام ورزشکاران به شهر محل برگزاری اردو و بابت هر یک از آنها دو جایگاه رزرو می گردد، در محل اسکان ورزشکاران هم رعایت فاصله گذاری اجتماعی الزامی است.

به گفته تابع عمل به مصوبه قبلی مبنی بر پرداخت حقوق ماهیانه به ورزشکارانی که شانس مدال نقره و برنز هستند یا در گروه چهارم قرار دارند، از نیمه دوم اجرا می گردد.

وی در این زمینه گفت: تا به امروز حقوق ورزشکاران شانس مدال طلا پرداخت شده و از نیمه دوم هم پرداخت حقوق ورزشکاران سه گروه دیگر را آغاز می کنیم.

دبیر کل کمیته ملی المپیک در خصوص صحبت های مطرح در رابطه با اسبقیان و ترک فدراسیون جانبازان توسط وی و بازگشتش به وزارت گفت: در خصوص امور مدیریتی فدراسیون ها واقعا اطلاع خاصی ندارم، نمی توانم در این مورد نظری داشته باشم فقط امیدوارم هر اتفاقی می افتد به خیر باشد.

وی تاکید نمود: وزارت ورزش در خصوص امور مدیریتی فدراسیون ها تصمیم گیرنده است، از موضوع مطرح شده در رابطه با آقای اسبقیان و بازگشتش به وزارت من بی اطلاعم.

تابع در خصوص موضوع استخدام ورزشکاران پارالمپیکی و نقدها مطرح توسط بعضی از آنها نیز توضیح داد: آیین نامه استخدامی برای ورزشکاران داریم که مصوبه دارد، باید کوشش گردد تا در صورت امکان و به نفع بعضی ورزشکاران جوانتر، تغییراتی در این آیین نامه اعمال گردد. پیگیر این مسئله هستیم.

دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک در خصوص بسکتبال با ویلچر و مهلت مقرر برای کلاس بندی ورزشکارانش گفت: مواردی از طرف کمیته بین المللی پارالمپیک مطرح شده مبنی بر اینکه بعضی کلاس بندی ها فاقد اعتبار است، قرار است بعضی کلاس بندی ها باید تغییر کند. قرار است در این زمینه کمیته ملی پارالمپیک با کشورها مذاکره کند. نوبت ایران برای روز گذشته بود که نشد. طی روزهای آینده قطعا صحبت هایی با کمیته بین المللی پارالمپیک خواهیم داشت.

وی همچنین در خصوص سهمیه مرحوم راضیه شیرمحمدی در تیر و کمان و شرایط آن گفت: اول اینکه بعضی سهمیه ها به کشور داده می گردد نه به فرد ضمن اینکه ملاک اعزام فقط سهمیه نیست. شاید در تیر و کمان در صورت وجود شرایط و رکوردهای مناسب فردی جایگزین گردد.

تابع در پاسخ به پرسش خبرنگاران در رابطه با ایجاد شرایط قرنطینه برای ورزشکاران گفت: اولویت سلامت ورزشکاران است، قطعا در صورت کسب مجوز هم اردو را در شرایط عمومی برگزار نمی کنیم، ایجاد شرایط قرنطینه یکی از ملاک ها برای اردوهای پارالمپیکی است اما در هر صورت باید مجوز اردو را داشته باشیم تا شرایط مورد نظر را اعمال کنیم.

وی همچنین در خصوص تیم ملی تیراندازی و اعزامی به مسابقات جهانی صربستان که مهرماه برگزار می گردد نیز تاکید نمود: اعزام این تیم به شرایط پرواز بستگی دارد.

دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک در خصوص رشته های پارالمپیکی که به فدراسیون ها واگذار شده اند و مشکلاتی که برای آنها وجود دارد نیز گفت: قاعدتا وقتی جابه جایی وجود دارد، مشکلاتی ایجاد می گردد که کوشش داریم آنها را رفع کنیم.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

batask.ir: ترجمه آنلاین و دارالترجمه آنلاین، ترجمه مقالات انگلیسی

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 34090

به "بهترین شرایط را برای اردوهای ورزشکاران فراهم می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین شرایط را برای اردوهای ورزشکاران فراهم می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید