بهره گیری از ظرفیت ها برای توسعه روابط ایران و افغانستان

به گزارش بلاگ پو، استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ظرفیت های خراسان جنوبی در حوزه های تجاری، معادن غنی و ظرفیت های ترانزیتی و زیرساخت های موجود در مناطق مشترک مرزی بین خراسان جنوبی و افغانستان بر لزوم بهره گیری از این ظرفیت ها تاکید نمود.

بهره گیری از ظرفیت ها برای توسعه روابط ایران و افغانستان

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، محمد صادق معتمدیان، استاندار خراسان جنوبی، امروز 15 دی، در دیدار با سرپرست وزارت صنعت و تجارت جمهوری اسلامی افغانستان در خصوص همکاری در راستای توسعه روابط دوجانبه و افزایش سطح مبادلات تجاری به ویژه از مسیر خراسان جنوبی مصاحبه کرد. وی با اشاره به ظرفیت های خراسان جنوبی در حوزه های تجاری، معادن غنی و ظرفیت های ترانزیتی و زیرساخت های موجود در مناطق مشترک مرزی بر لزوم بهره گیری از این ظرفیت ها تاکید نمود. استاندار خراسان جنوبی از آمادگی مقامات استان و فعالان بخش خصوصی برای فراهم کردن بستر لازم برای توسعه تجارت فیمابین اطلاع داد و اضافه کرد: ایجاد شرکت های مشترک فرآوری و صادرات، واردات برخی کالاهای افغانستان به ایران و یا ترانزیت با هدف صادرات به کشورهای ثالث می تواند نقش مهمی در توسعه روابط دو جانبه داشته باشد. معتمدیان با دعوت از هیات منتخب از وزارت صنعت و تجارت افغانستان و دیگر مراجع برای آنالیز مسائل و یافتن راه های برطرف موانع و توسعه همکاری با استان خراسان جنوبی و بازدید از ظرفیت های مرزی، بازارچه ها و منطقه ویژه اقتصادی دعوت به عمل آورد. سید یحیی اخلاقی، رییس ترانزیت و تسهیلات تجاری وزارت صنعت و تجارت افغانستان نیز در این دیدار به مسائل موجود از جمله مسائلی نظیر حمل بار مازاد توسط خودروهای باربری، ترانزیت و درخواست اعطای تسهیلات در این بخش و پذیرش اسناد مراجع افغانی از جمله گواهی های صادره نظیر گواهی بیمه، رانندگی و نظایر آن اشاره نمود. سرپرست وزارت صنعت و تجارت جمهوری اسلامی افغانستان نیز ضمن استقبال از این دعوت دستورات لازم در خصوص طرح های عملیاتی برای توسعه روابط که قابلیت اجرا و عینیت کمی داشته باشد تهیه و به مرحله اجرا درآورند. در این دیدار بر تثبیت و گسترش مرزهای رسمی با این کشور تاکید شد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 3839

به "بهره گیری از ظرفیت ها برای توسعه روابط ایران و افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره گیری از ظرفیت ها برای توسعه روابط ایران و افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید