بیش از 1400 اسیر جنگِ یمن مبادله می شوند

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران به نقل از المیادین، عبدالقادر المرتضی رئیس کمیته اسرا در دولت نجات ملی یمن گفت که توافق با دولت مستعفی و فراری منصور هادی برای مبادله هزار و 420 اسیر طی 2 مرحله اجرا می گردد.

بیش از 1400 اسیر جنگِ یمن مبادله می شوند

بر اساس این گزارش، المرتضی تأکید کرد: طبق این توافق هزار و 120 اسیر در مرحله نخست و 300 اسیر دیگر در مرحله دوم مبادله می شوند.

وی اضافه نمود: بر اساس توافق مذکور 700 اسیر ارتش و کمیته های مردمی در ازای 420 اسیر از طرف مقابل (نیروهای ائتلاف متجاوز سعودی و مزدورانش) از جمله شماری سعودی و سودانی آزاد می شوند.

رئیس کمیته اسرا در دولت نجات ملی یمن توضیح داد: طرف مقابل به بخش اول توافق متعهد نبوده و اسامی دیگر اسرای ارتش و کمیته های مردمی به جز 420 نفرِ مذکور را ارائه نداده است.

المرتضی گفت: اما ما لیست همه اسرای نزد خود را ارائه دادیم و هنوز هم به مبادله هزار و 420 اسیر متعهد هستیم.

المرتضی به زمان مبادله اسرا اشاره ای نکرد اما تاکید نمود: دشمن متجاوز را به آزادی اسرایمان مجبور خواهیم کرد و اهرم های زیادی را برای فشار بر آن در اختیار داریم.

لازم به ذکر است، دولت نجات ملی یمن یازدهم فروردین ماه اطلاع داد که به دنبال نشستی یک هفته ای تحت نظارت سازمان ملل در اردن با دولت مستعفی، بر سَر مبادله حدود 1400 اسیر به توافق رسیده است.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 23270

به "بیش از 1400 اسیر جنگِ یمن مبادله می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 1400 اسیر جنگِ یمن مبادله می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید