تاثیرات زیانبار ویروس ایدز بر عملکرد مغز بچه ها

به گزارش بلاگ پو، مطالعات نشان می دهد ویروس ایدز یا اچ آی وی موجب اختلال در رشد عصبی شده و بر نحوه یادگیری، استدلال و عملکرد مغز کودک تاثیر می گذارد.

تاثیرات زیانبار ویروس ایدز بر عملکرد مغز بچه ها

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگار مهر، در حال حاضر اکثریت زیادی از بچه ها صحرای افریقا مبتلا به اچ آی وی هستند. در حالی که درمان ضدویروسی فوری با داروهای ضد رترو ویروسی (ART) تضمین می کند که بچه ها قرارگرفته در معرض HIV کمتر با نتایج مرگبار روبرو می شوند، اما مطالعات نشان می دهد این ویروس همچنان می تواند بر مغز آنها تأثیر گذارد.

در این مطالعه، محققان دانشگاه ایالتی میشیگان عملکرد عصبی-روانشناختی سه گروه از بچه ها 5 تا 11 ساله را بررسی کردند: بچه های که قبل از تولد مبتلا به HIV شده و تحت درمان ARTبودند، آنهایی که در معرض ویروس اچ آی وی بودند اما اچ آی وی منفی بودند؛ و آنهایی که هیچوقت در معرض اچ آی وی قرار نگرفته بودند.

بیماری - ایدز

محققان متوجه شدند بچه ها مبتلا به اچ آی وی حتی با وجود انجام درمان های اولیه و مراقبت های خوب پزشکی، با چالش های جدی عصبی-شناختی روبرو بودند.

مایکل بویوین، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: ما دریافتیم بچه ها مبتلا به اچ آی وی در زمینه برنامه ریزی و فکرکردن با مشکلاتی روبرو هستند که تفاوت شان در این زمینه با سایر بچه ها به مرور زمان افزایش می یابد چرا که این مهارت ها در بچه ها عادی در طی سال های مدرسه رشد می کند.

محققان عنوان می کنند احتمالاً انجام اقدامات درمانی بلافاصله از 6 ماهگی این گروه از بچه ها کافی نیست و فقط به زنده و سالم تر ماندن آنها در مقایسه با بچه ها بیماری که تحت درمان قرار نگرفته اند، کمک می کند. از این رو محققان بر انجام اقدامات درمانی زودتر به منظور بهبود نتایج بلندمدت عصبی شناختی تاکید دارند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 18569

به "تاثیرات زیانبار ویروس ایدز بر عملکرد مغز بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیرات زیانبار ویروس ایدز بر عملکرد مغز بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید