تمایل کردهای سوریه برای پیوستن به ارتش این کشور، استقبال فرمانده نیروهای قسد از پیشنهاد آلمان

به گزارش بلاگ پو، نیروهای سوریه دموکراتیک ضمن استقبال از طرح پیشنهادی آلمان برای استقرار نیروهای بین المللی در منطقه امن در شمال سوریه، اعلام کردند، پس از حل سیاسی بحران این کشور، موضوع پیوستن به ارتش سوریه را آنالیز می نمایند.

تمایل کردهای سوریه برای پیوستن به ارتش این کشور، استقبال فرمانده نیروهای قسد از پیشنهاد آلمان

به گزارش خبرنگاران، به نقل از سایت اسکای نیوز، یک مقام مسؤول در نیروهای سوریه دموکراتیک گفت، به محض حل و فصل سیاسی بحران سوریه، این نیروها آماده آنالیز موضوع پیوستن به ارتش این کشور هستند.

رسانه های روسیه نیز به نقل از این مسؤول کردی گفتند، نیروهای سوریه دموکراتیک از مرزهای مشترک با ترکیه به عمق 32 کیلومتری داخل خاک سوریه عقب نشینی کردند.

همچنین به دنبال شروع اجرای توافق نامه روسیه و ترکیه پیرامون سوریه، نیروهای سوریه دموکراتیک از پیشنهاد آلمان برای استقرار نیروهای بین المللی جهت ایجاد منطقه امن در شمال شرقی سوریه حمایت کردند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و رجب طیب ردوغان، رئیس جمهوری ترکیه طی دیدار اخیر خود در سوچی به تفاهم نامه ای دست یافتند تا برای بهبود وضعیت شمال شرقی سوریه و انتها دادن به عملیات نظامی در این منطقه اقدامات مشترکی را اتخاذ نمایند.

مظلوم عبدی، فرمانده نیروهای سوریه دموکراتیک به روزنامه نگاران در شهر قامشلی گفت: طرحی پیرامون ابتکارعمل جدیدی میان فرانسه، آلمان و انگلیس وجود دارد که به تجاوزها و حمله ترکیه انتها می دهد و نیروهای بین المللی را در منطقه امن مستقر می نماید.

وی با بیان اینکه این طرح نهایی نشده و در مرحله آنالیز قرار داشته و به حمایت آمریکا و روسیه احتیاج دارد، گفت: ما نیز خواهان این طرح بوده و با آن موافق هستیم.

عبدی اضافه نمود: با بسیاری از کشورهای اروپایی در ارتباط است و دو روز پیش با امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه پیرامون طرح مذکور تلفنی گفت وگو نموده است.

پیش از این هم وزیر دفاع آلمان اعلام نموده بود، ایجاد منطقه امن به نیروهای بین المللی و ضمناً آن نیروهای اروپایی این فرصت را می دهد که مبارزه با تروریسم و داعش را از سر بگیرند.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز روز سه شنبه با این درخواست موافقت کرد و به نمایندگان محافظه کار اطلاع داده که ایده ایجاد منطقه امن حتی اگر سؤالات زیادی پیرامون آن وجود داشته باشد، بسیار امیدوارنماینده است. اما این ابتکارعمل ناگهانی دودستگی شدیدی در دولت ائتلافی به رهبری مرکل به وجود آورده است.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 14262

به "تمایل کردهای سوریه برای پیوستن به ارتش این کشور، استقبال فرمانده نیروهای قسد از پیشنهاد آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمایل کردهای سوریه برای پیوستن به ارتش این کشور، استقبال فرمانده نیروهای قسد از پیشنهاد آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید