توسعه پایدار اصفهان با هم افزایی دستگاه های مختلف ممکن می گردد

به گزارش بلاگ پو، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان به مناسبت تقدیر از هنرمندان صنایع دستی در هشتاد و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید نمود: هم افزایی ارگان ها به جای موازی کاری، محور توسعه و ترویج میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان است.

توسعه پایدار اصفهان با هم افزایی دستگاه های مختلف ممکن می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان، فریدون الله کمک مدیر کل میراث فرهنگی استان در هشتاد و دومین نشست علنی شورا اسلامی شهر اصفهان شرکت کرد.

الله کمک در این نشست تاکید نمود: یکی از اصلی ترین محورهای توسعه استان اصفهان را می توان در سه منظر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دانست.

او اضافه نمود: اگر چه امروز این اصل توسط مسئولان و دست اندرکاران در پهنه استان پذیرفته شده، لکن یکی از مشکلاتی که هم اکنون در اصفهان وجود دارد، انجام فعالیت های موازی سازمانها و ارگان ها در راستای دستیابی به توسعه است، که این بحث نه تنها به توسعه منجر نمی گردد بلکه باعث اتلاف سرمایه های مادی و معنوی می گردد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان همچنین توضیح داد: از نظر ما در سازمان میراث فرهنگی هم افزائی ارگانها بجای موازی کاری می تواند به توسعه پایدار استان در این سه حوزه منجر گردد، روی همین اصل در اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان با تشکیل دبیرخانه اصفهان شهر جهانی صنایع دستی پس از انتخاب اصفهان به عنوان شهر جهانی صنایع دستی کوشش نموده ایم تا حمایت همه ارگانها را جلب کنیم.

الله کمک در قسمت دیگری از سخنانش با اشاره به دیگر حوزه های فعالیت اداره میراث فرهنگی استان اصفهان اعلام نمود: امروزه رویکرد تخریب و نوسازی خانه های تاریخی به احیا و بهسازی تغییر نموده است و باید حضور مردم در احیای خانه های تاریخی به عنوان رویکردی جدی مورد پیگیری قرار گیرد.

او توضیح داد: پروژه های شاخص مرمتی شهر اصفهان مانند باغ موزه چهلستون، مسجد امام و مسجد شیخ لطف الله به سرعت و دقت در حال اجرا بوده و در پهنه استان اصفهان بیش از سه هزار پروژه مرمتی عملیاتی شده است.

در این نشست که با حضور رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان همراه بود از 10 نفر از هنرمندان صنایع دستی اصفهان تجلیل به عمل آمد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: میراث آریا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 8307

به "توسعه پایدار اصفهان با هم افزایی دستگاه های مختلف ممکن می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه پایدار اصفهان با هم افزایی دستگاه های مختلف ممکن می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید