فراوری رنگ بر بازیافتی با قابلیت حذف لایه لایه رنگ از سطوح

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، برخلاف نمونه های رایج رنگبر موجود در بازار که رنگ را در خود حل می نمایند، رنگبر فراوری شده در شرکت مستقر در برج فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر، رنگ را لایه به لایه از روی سطح پوست می نماید و خود وارد واکنش با رنگ نمی گردد.

فراوری رنگ بر بازیافتی با قابلیت حذف لایه لایه رنگ از سطوح

مزیت این روش، حذف باقیمانده مضر محلول مصرف شده از فرایند است. این باقیمانده یکی از مسائل کارخانه های صنعتی است که مخاطراتی را برای محیط زیست و طبیعت به همراه دارد.

محلول رنگبر که با عنوان PS6 فراوری شده، امکان استفاده مجدد به دفعات را دارد؛ چرا که با عبور رنگبر از صافی، لایه های رنگ از آن جدا می گردد و رنگبر برای کاربری بعدی آماده خواهد بود. در نمونه ای که به یکی از بزرگترین خودروسازهای کشور فروخته شد، محلول 8 ماه بدون تعویض مورد استفاده نهاده شد.

این مزیت موجب صرفه مالی برای مصرف کننده می گردد. محلول برای جدا کردن رنگ و مواد پوششی از روی فلزات و یا قطعات مکانیکی به کار می رود. در حال حاضر این محصول در شرکت های خودروسازی ایران تجاری سازی شده است.

کاربرد این محصول، منحصر به صنایع خودروسازی نمی گردد بلکه از آن می توان برای جدا کردن رنگ و مواد پوششی از روی فلزات و یا قطعات مکانیکی نیز استفاده کرد.

این محلول قابلیت برداشتن لایه های ضخیم رنگ حتی رنگ های کوره ای و پخته شده را بدون آسیب زدن به سطوح فلزی (زنگ زدگی) دارد. دمای کارکرد این ماده در 80 تا 100 درجه سانتی گراد است.

قابلیت برداشتن رنگ از روی سطوح فلزی به صورت غلاف، قابلیت استفاده مکرر از محلول، استفاده از مواد زیست سازگار در تهیه محلول، امکان صاف کردن محلول جهت استفاده مجدد و دفع آسان تر و قابلیت برداشتن لایه های ضخیم رنگ حتی رنگ های کوره ای و پخته شده را بدون آسیب زدن به سطوح فلزی از دیگر مزایای این محلول به شمار می رود.

این محلول پیروز به پشت سر گذاشتن تست ها و استاندارهای ایمنی، بهداشت و فنی شده و مورد تائید و بهره برداری نهاده شده است.

محلول رنگبر فراوری شده سبز و کاملاً سازگار با محیط زیست است به گونه ای که بر اساس آزمایشات استاندارد اجرا شده، فاقد هر گونه مواد سرطان زا اعلام شده است.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 8130

به "فراوری رنگ بر بازیافتی با قابلیت حذف لایه لایه رنگ از سطوح" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری رنگ بر بازیافتی با قابلیت حذف لایه لایه رنگ از سطوح"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید