جریمه 8 میلیون دلاری شرکت آلمانی به بهانه نقض تحریم های ایران

به گزارش بلاگ پو، یک شرکت نرم افزاری آلمان با پرداخت 8 میلیون دلار به عنوان جریمه بابت ادعاها در مورد نقض تحریم های آمریکا علیه ایران موافقت نموده است.

جریمه 8 میلیون دلاری شرکت آلمانی به بهانه نقض تحریم های ایران

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شرکت آلمانی SAP SE با پرداخت چندین میلیون دلار برای حل و فصل ادعاهای آمریکا در مورد نقض تحریم ها علیه ایران موافقت نموده است.

وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه ای اعلام نمود این شرکت نرم افزاری با پرداخت 8 میلیون دلار برای حل و فصل اتهامات مطرح شده مبنی بر نقض قوانین فدرال آمریکا با صادر کردن محصولاتش به ایران موافقت نموده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز طبق توافقات حاصل شده میان شرکت SAP SE با وزارت خانه های دادگستری، خزانه داری و بازرگانی، دادستان های فدرال هم موافقت نموده اند اتهامات کیفری مطرح شده علیه ایران شرکت را پیگیری نکنند.

چند روز پیش هم گزارش شد یک شرکت مستقر در ایالت اوکلاهاما آمریکا با پرداخت 435 هزار دلار به وزارت خزانه داری این کشور در ارتباط با نقض تحریم ها علیه ایران موافقت نموده است.

قبل تر از آن، وزارت خزانه داری در اسفندماه گذشته اعلام نمود یک شرکت مستقر در ایالت اوهایو را به دلیل آنچه قصور در جلوگیری از بازصادرات محصولاتش به ایران خوانده شده، جریمه نموده است.

در آن موقع گزارش شد یونی کنترل که شرکت سازنده ابزار آلات کنترل فرایند است با پرداخت جریمه ای به مبلغ 216464 دلار به اتهام نقض تحریم ها علیه ایران موافقت نموده است.

این اقدام در شرایطی صورت گرفته که دولت جدید آمریکا به ریاست جو بایدن مدعی شده در کوشش برای پیشبرد راستا دیپلماسی جهت بازگرداندن آمریکا به برجام است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا اردیبهشت ماه سال 1397 با نقض تعهدات آمریکا از این توافق مورد تأیید شورای امنیت خارج شد و علاوه بر بازگرداندن تحریم های متوقف شده ذیل این توافق تحریم های جدیدی علیه ایران وضع کرد.

مقام های دولت جو بایدن در هفته های گذشته اعلام نموده اند که قصد دارند آمریکا را به توافق هسته ای برجام بازگردانند، با وجود این از انجام اقدامات لازم جهت بازگشت به این توافق خودداری نموده اند.

با آنکه واشنگتن طرفی بوده که توافق هسته ای را نقض نموده و از آن خارج شده است دولت آمریکا می گویند بازگشت به برجام منوط به این است که جمهوری اسلامی ایران گام هایی را که در واکنش به نقض عهد آمریکا برداشته به عقب برگرداند.

جمهوری اسلامی ایران تصریح نموده که با توجه به آنکه واشنگتن طرفی بوده که توافق را نقض نموده و کاهش تعهدات تهران در واکنش به اقدام غیرقانونی آمریکا صورت گرفته هر گامی از سوی تهران بعد از برطرف تحریم ها صورت خواهد گرفت.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران دولت های مختلف آمریکا در راستای اهداف خصمانه خود علیه جمهوری اسلامی تحریم هایی را به بهانه های مختلف وضع نموده و جنگ اقتصادی را در دستور کار قرار داده اند.واشنگتن شرکت های آمریکایی و شرکت های مستقر در کشورهای ثالث را به تبعیت از این تحریم ها ملزم می نماید.

دفتر تروریسم و اطلاعات اقتصادی وزارت خزانه داری یا FTI که در سال 2004 به عنوان یکی از نهادهای وزارت خزانه داری آمریکا ایجاد شده مرکز طراحی جنگ اقتصادی این کشور علیه کشورهای مخالف با سیاست های کلان واشنگتن، از جمله ایران به شمار می رود.

یکی از مهم ترین اهداف و محورهای فعالیت دفتر تروریسم و اطلاعات اقتصادی را راهنمایی جنگ اقتصادی علیه ایران، ضربه زدن به گروه های محور مقاومت و تبدیل کردن نظام اقتصادی آمریکا به یک اهرم فشار علیه اقتصاد کشورهای ناهمسو با این کشور تشکیل می دهند.

سی ان ان در گزارشی در سال 2010 دفتر تروریسم و اطلاعات اقتصادی را اتاق جنگ ساکت علیه ایران توصیف نموده و درباره آن نوشته است: آنها در واقع، مسئول فلج کردن اقتصاد ایران هستند. سی ان ان نوشته فعالیت های این دفتر معمولا بدون جار و جنجال انجام می شوند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 47872

به "جریمه 8 میلیون دلاری شرکت آلمانی به بهانه نقض تحریم های ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جریمه 8 میلیون دلاری شرکت آلمانی به بهانه نقض تحریم های ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید