خانه های 25 ساله مشمول وام اوراق شد

به گزارش بلاگ پو، مقام مسئول بانک مسکن از پرداخت تسهیلات اوراق حق تقدم به واحد های مسکونی 25 ساله اطلاع داد. پس از رشد بیش از 100 درصدی قیمت مسکن طی یکسال اخیر، تقاضا برای اوراق مسکن به شدت کاهش یافته و به همین میزان قیمت هر برگ اوراق به زیر 40 هزار تومان سقوط نموده است.

خانه های 25 ساله مشمول وام اوراق شد

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، محمد حسن مرادی اظهار کرد: سقف انفرادی تسهیلات اوراق مسکن در شهر تهران 60 میلیون تومان، مراکز استان ها و شهر های بیش از 200 هزار نفر 50 میلیون تومان، سایر شهر ها 40 میلیون تومان، سقف زوجین نیز در شهر تهران 100 میلیون تومان، مراکز استان ها و شهر های بیش از 200 هزار نفر 80 میلیون تومان و سایر شهر ها 60 میلیون تومان است.

وی یادآور شد: پیش از این اوراق تسهیلات مسکن به خانه هایی با عمر کمتر از 20 سال تعلق می گرفت که طی بخشنامه جدید و در جهت آسان تر شدن شرایط برای خانه دار کردن اقشار جامعه این زمان به 25 سال افزایش یافته است.

وی بیان نمود: واحد های مسکونی با عمر 30 سال نیز در شهر تهران 45 میلیون تومان، مراکز استان ها و شهر های بیش از 200 هزار نفر 40 میلیون تومان، سایر شهر ها 35 میلیون تومان می توانند از اوراق تسهیلات استفاده نمایند.

مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن با بیان این که با هر برگ اوراق می توان 500 هزار تومان وام دریافت کرد، گفت: قیمت هر برگ اوراق امروز 37 هزار تومان است و به عنوان نمونه متقاضی که می خواهند 60 میلیون تومانی باید 120 برگ اوراق به قیمت حدود 4.8 میلیون تومان خریداری کند. سود این اوراق 17.5 درصد است و اگر ملک در بافت فرسوده باشد سود آن 16 درصد خواهد بود.

لازم به ذکر است طی یکسال و چند ماه اخیر قیمت مسکن بیش از 100 درصد افزایش یافته است و وام های پرداختی مسکن از جمله وام ارواق حق تقدم اثرگذاری خود را به شدت از دست داده اند. مسئله ای که باعث شده تقاضای برای این نوع وام به شدت کاهش یافته و به تبع آن قیمت هر برگ اوراق به زیر 40 هزار تومان سقوط کند. به نظر می رسد هدف اصلی بانک مسکن از پرداخت این وام با خانه های با عمر 25 سال، تامین منابع اقتصادی است.

گرچه پیش بینی استقبال کم از این تغییر سیاست بانک مسکن با توجه به قیمت های سرسام آور مسکن به خصوص در شهر تهران چندان سخت نیست.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 13250

به "خانه های 25 ساله مشمول وام اوراق شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه های 25 ساله مشمول وام اوراق شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید