خراسان جنوبی به یک مقصد گردشگری بین المللی تبدیل می گردد

به گزارش بلاگ پو، در جلسه شورای شهر بیرجند که با حضور مدیران استانی برگزار گردید، مسائل و مسائل حوزه گردشگری استان آنالیز شد.

خراسان جنوبی به یک مقصد گردشگری بین المللی تبدیل می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، حسن رمضانی مدیر کل میراث فرهنگی این استان در این نشست در این جلسه اظهار کرد: موضوع گردشگری یک موضوع میان بخشی است و باید بسیاری از حوزه ها دست به دست هم دهند که گردشگری به نتیجه برسد.

او با بیان اینکه آثار تاریخی زیادی در استان داریم که در نوع خود بی نظیر است، اضافه نمود: 880 اثر تاریخی استان در فهرست آثار ملی ثبت شده و چتدین اثر جهانی به ثبت رسیده از خراسان جنوبی داریم چند پرونده دیگر برای ثبت شدن نیز در دست اقدام است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی بیان نمود: در امسال آسبادهای خراسان جنوبی برای ثبت جهانی کاندیدا شده است.

رمضانی با بیان اینکه جاذبه های ارزشمندی در حوزه مردم شناسی داریم، گفت: علیرغم همه این ظرفیت ها هنوز نتوانسته ایم سهم خود را از بازارهای جهانی به دست آوریم.

او اظهار کرد: هنوز به لحاظ اندیشه ای نپذیرفته ایم که گردشگری می تواند یک محور توسعه برای استان باشد که در این زمینه بخشی وظیفه ما است و بخش دیگر همه افرادی که صاحب سخن و نظر در این زمینه اند می توانند یاری حال گردشگری استان باشند که اگر آسیبی نیز در این زمینه وجود دارد برای برطرف آن کوشش گردد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: یکی از مهمترین زیرساخت بخش گردشگری حمل و نقل است که در این خصوص در خراسان جنوبی به ویژه حمل و نقل هوایی مشکل داریم به گونه ای که یکی از هتل هایی مرکز استان طی دو ماه و نیم تعداد 48 تور گردشگری آن به خاطر لغو پروازهای فرودگاه بیرجند کنسل شد.

او اعلام کرد: اگر بتوان از موقوفه هایی که در استان وجود دارد برای گردشگری استفاده کرد بسیار خوب بوده و این موضوع به نفع اوقاف و میراث فرهنگی است ضمن اینکه تا کنون اقدمات خوبی در این زمینه اجرا شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی بیان نمود: ضروری است همکاری تنگاتنگی بین اوقاف و امورخیریه، میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، شهرداری و شورای شهر باشد و هیچ چیز بدتر از آن نیست که یک بنای تاریخی در آن بسته باشد و تخریب گردد.

رمضانی بیان نمود: باید نسبت به بافت تاریخی استان که سرمایه ایی برای استان به حساب می آید کوشش کنیم و احتیاج است که در این زمینه شهرداری در کنار میراث فرهنگی باشد زمانی که اسمی از بافت تاریخی و فرهنگی می گردد همه نگاه ها به سمت میراث فرهنگی به تنهایی نباشد همه حوزه های مرتبط و مسئول همکاری و همراهی نمایند.

او با تاکید بر اینکه میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری به تنهایی نمی تواند از بافت تاریخی حفاظت کند، گفت: متاسفانه در خراسان جنوبی به بافت تاریخی به عنوان یک معظل نگاه می گردد که اگر نوع نگاه تغییر کند و کارشناسی صورت گیرد می توانیم بافت تاریخی استان را به جاذبه گردشگری کشور تبدیل کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی بیان نمود: سابقه تاریخی استان ما نشان دهنده آن است که خراسان جنوبی استانی صنعتی و کشاورزی نبوده و برپایه گردشگری، صنایع دستی و بافت های تاریخی بسیار زیاد راسخ بوده است.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: میراث آریا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 2938

به "خراسان جنوبی به یک مقصد گردشگری بین المللی تبدیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خراسان جنوبی به یک مقصد گردشگری بین المللی تبدیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید