خسارت سیل به 2400 واحد مسکونی در گیلان، 300 واحد تخریب شد

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، علیرضا تابش بعدازظهر سه شنبه در بازدید از مناطق سیل زده شهرستان تالش در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت مناطق آسیب دیده در استان گیلان، اظهار کرد: در حال حاضر مهم ترین اقدام از سوی مسئولان و دستگاه های ذیربط بهبود شرایط فعلی در مناطق سیل زده با استفاده از ماشین آلات و امکانات موجود است.

خسارت سیل به 2400 واحد مسکونی در گیلان، 300 واحد تخریب شد

وی با بیان اینکه بعداز بهبود وضعیت، کارشناسان برای برآورد خسارت های سیل در این مناطق حاضر می شوند، اضافه نمود: براساس تصمیمات گرفته شده در مجموع حدود 50 میلیون تومان وام و تسهیلات جهت ساخت هر واحد منزل مسکونی که به خسارت دیدگان پرداخت می گردد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با اشاره به اینکه به هرخانوار 5 میلیون تومان وام بلاعوض پرداخت می گردد، گفت: برای ساخت واحدهای مسکونی درحوزه شهری به هرخانوار 40 میلیون تومان و در حوزه روستایی نیز 30 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می گردد.

وی با بیان اینکه برای تعمیرات واحدهای مسکونی نیز حدود 12میلیون تومان تسهیلات با سود اندک پرداخت می گردد، توضیح داد: 10 میلیون تومان تسهیلات نیز برای تهیه زمین به خسارت دیدگان سیلاب پرداخت می گردد.

تابش با اشاره به اینکه در سیل اخیر به حدود دو هزار و 400 منزل مسکونی در استان گیلان خسارت وارد شده است، ادامه داد: از این تعداد 300 واحد مسکونی به صورت 100 درصدی تخریب شده و قابل سکونت نیست.

به گفته این مسئول به صاحبان واحدهای مسکونی که در حاشیه و بستر رودخانه اقدام به ساخت و ساز مجدد نمایند هیچ گونه وام و تسهیلاتی تعلق نمی گیرد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 2169

به "خسارت سیل به 2400 واحد مسکونی در گیلان، 300 واحد تخریب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خسارت سیل به 2400 واحد مسکونی در گیلان، 300 واحد تخریب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید