دولت الکترونیک راهکار مسائل اقتصادی است

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، سید مناف هاشمی، عصر دوشنبه در نشست با فعالان فناوری و ارتباطات استان گلستان که با حضور معاون رئیس جمهور برگزار گردید، اظهار کرد: در موضوعات مرتبط با شرکت های دانش بنیان تجربه زیادی در کشور نداریم و سابقه آن به 15 الی 20 سال می رسد در حالی که اقتصاد خوب و پر رونقی در آن وجود دارد.

دولت الکترونیک راهکار مسائل اقتصادی است

وی اضافه نمود: چرخه علم و ثروت با دانش بنیان کامل می شود و در این سال که به نام اقتصاد مقاومتی نام گذاری گردیده چنین نگاهی می تواند به توسعه استان یاری کند.

هاشمی ادامه داد: اصلی ترین راه چاره موجود مسائل اقتصادی، الکترونیکی کردن دولت است و این نشان می دهد شرایط خدمات اقتصادی و اداری با گذشته متفاوت گردیده است و باید با روش های متفاوتی که به کار می بریم نتایجی از جمله ماندن جوانان در کشور حاصل شود.

استاندار گلستان با بیان این که نخبگان حساس هستند و اگر به آن ها امکانات ندهیم محیط دیگری را انتخاب می نمایند، اظهار کرد: فضای اقتصاد مقاومتی استان در گذشته رونق زیادی نداشته اما با همه این تفاسیر اتفاقات خوبی در سنوات گذشته رخ داده است.

هاشمی اضافه نمود: گلستان ظرفیت خوبی در زمینه علم و فناوری دارد که برخی از آن ها برد جهانی دارند.

وی ادامه داد: در سال های گذشته رونق خوبی در دانش بنیان کشور از جمله حمل و نقل هوشمند، خریدهای اینترنتی، بیوتکنولوژی، دارویی و پزشکی رخ داد.

هاشمی توضیح داد: در آخرین جمع بندی وزارت ارتباطات شاخص های ارتباطی استان در رشته های مختلف ارتقا داشته و به پنج، 6 و هفت رسیده است.

استاندار گلستان گفت: موضوعات مهمی را در اقتصاد دانش بنیان در استان دنبال می کنیم که بهره وری در کشاورزی در زمینه روش های نوین و حسگرهایی که به کاهش آتش سوزی جنگل ها یاری می نمایند، از جمله آن ها است.

هاشمی اضافه نمود: گلستان اقوام مختلف و ظرفیت های گوناگونی دارد و به ایران کوچک معروف است و ظرفیت های خوبی در صنعت، معدن، گردشگری و کشاورزی استان داریم و به خوبی مسیر توسعه استان را طی می کنیم.

وی با بیان این که هنوز از روند توسعه استان رضایت قلبی نداریم، گفت: کوشش می کنیم تا موانع را کاهش دهیم و مسیر توسعه کشور را طی کنیم.

وی اضافه نمود: همه جای شهرها را باید پارک علم و فناوری بدانیم. یکی از اشکالات موجود به مسئولان برمی شود و مشکل بعدی به فعالان پارک علم و فناوری است که باید مطالبه گر باشند.

استاندار گلستان خاطر نشان کرد: قول 50 الی 60 هکتار زمین به پارک علم و فناوری داده بودیم که زمینی که از جهاد کشاورزی برای این کار گرفته شد را بعد از رفع کردن موانع تحویل می دهیم.

وی گفت: 20 هکتار در منطقه ویژه و 20 هکتار در شرق استان در گنبدکاووس با محوریت استان فعال خواهد شد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 1454

به "دولت الکترونیک راهکار مسائل اقتصادی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت الکترونیک راهکار مسائل اقتصادی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید