راشد الغنوشی: نامزد ریاست جمهوری نمی شوم، اعراب در امور داخلی تونس دخالت نکنند

به گزارش بلاگ پو، راشد الغنوشی رهبر جنبش اسلام گرای النهضه تونس با بیان اینکه نامزد ریاست جمهوری نخواهد شد، از رژیم های عربی خواست در امور داخلی این کشور دخالت نکنند.

راشد الغنوشی: نامزد ریاست جمهوری نمی شوم، اعراب در امور داخلی تونس دخالت نکنند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، راشد الغنوشی در پاسخ به این سئوال که آیا برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد خواهد شد،به آن پاسخ منفی داد.

پایگاه خبری عربی 21 سئوال کرد با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در اکتبر آینده، سئوالی که بیشتر در صحنه سیاسی تونس مطرح می گردد، این است که آیا راشد الغنوشی نامزد پست ریاست جمهوری خواهد شد؟ الغنوشی توضیح داد هیچ چشمداشتی به ریاست جمهوری ندارد و این مسئله را علنا از دو ماه پیش به صراحت بیان نموده است که تمایلی برای این کار ندارد، سیاست تابع آرزو و تمایل نیست بلکه تابع منافع است و محاسبات سیاسی امروز نامزدی رئیسی را که وابسته به النهضه یا به طور کلی جریان اسلامی باشد، محتمل نمی داند.

الغنوشی در گفت وگو با عربی 21 خاطر نشان کرد توافق، بهترین و مناسب ترین گزینه برای کشور است و همین مسئله ضرورت اینکه رئیس جمهوری آینده، رئیس جمهور توافقی باشد، بیشتر می نماید.

وی درباره احتمال حمایت بعضی رژیم های عربی از الشاهد(نخست وزیر تونس) در انتخابات آینده گفت ما از برادران عرب انتظار داریم از تجربه تونس حمایت نمایند نه اینکه در امور داخلی کشورمان دخالت نمایند.

بارها اعلام نموده ام که انقلاب ما، نمونه و الگویی است که قابل صادرات نیست، ما سیاست محوربندی را رد می کنیم هر چند از مسائل عادلانه حمایت می کنیم، بعضی ممکن است بر این مسئله حساب باز کند که رئیس جمهور السبسی، گزینه به حاشیه راندن جمعیت النهضه را در پیش بگیرد، ولی وی توافق را ترجیج داده چراکه به نفع کشور است و این موضع ملی است که ما به آن افتخار می کنیم همه سیاستمداران و در راس آنها نخست وزیر دولت، یوسف الشاهد باید به آن پایبند باشند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 5644

به "راشد الغنوشی: نامزد ریاست جمهوری نمی شوم، اعراب در امور داخلی تونس دخالت نکنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راشد الغنوشی: نامزد ریاست جمهوری نمی شوم، اعراب در امور داخلی تونس دخالت نکنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید