رقابت اعتراض وارد نیست در جشنواره شب های سفید روسیه

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، جشنواره فیلم و فیلمنامه شب های سفید با موضوع دستاوردهای جدید در سینما از 28 تا 30 فروردین در سن پترزبورگ روسیه برگزارمی گردد و مستند اعتراض وارد نیست ساخته محمدرضا و فرناز جورابچیان در بخش فیلم های مستند این جشنواره روی پرده خواهد رفت.

رقابت اعتراض وارد نیست در جشنواره شب های سفید روسیه

این فیلم توسط خواهر و برادر فرناز و محمدرضا جورابچیان در مدت 3 سال ساخته شده و توسط بهمن کیارستمی تدوین شده است.

اعتراض وارد نیست زندگی پنج مهاجر افغانستانی در ایران را به تصویر می کشد که به شکلی کاملا اتفاقی در زمین تنیس های شمال شهر تهران مشغول به کار می شوند. توپ جمع می نمایند و در اوقات بیکاری تنیس بازی می نمایند، تنیس یاد می گیرند و در آن پیشرفت می نمایند اما هر چقدر در تنیسشان جلو می روند و پیشرفت می نمایند جامعه جدید زندگی شان پذیرای آنها نیست و به چشم غریبه به آنها نگاه می گردد. زندگیشان در برزخ سختی گذران روزمرگی و ترس از بازداشت و بازگردانده شدن به افغانستان و نیز آرزوی تنیس باز شدن و شرکت در مسابقات تنیس می گذرد و برای آنها چاره ای جز ماندن در شرایط اقامت غیر قانونی و یا رفتن به سمتی آینده ای نامعلوم در غرب نمی گذارد. در حالی که سیل مهاجرت غیر قانونی به اروپا معضل کنونی عصر معاصر به شمار می رود، این فیلم بیننده را با بخشی مهم و اغلب نادیده گرفته شده از معضلات این مهاجران در خاورمیانه روبه رو می نماید.

فرناز و محمدرضا جورابچیان با این فیلم، منتخب فستیوال های هات داکس کانادا و Canadian Diversity Festival، راه ابریشم ایرلند، LCFF اسپانیا، فیلم های مستند افغانستان در استکهلم و پروین اعتصامی شده اند.

این فیلم در بخش نمایش های بازار سی و پنجمین جشنواره جهانی فجر اکران می گردد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 13781

به "رقابت اعتراض وارد نیست در جشنواره شب های سفید روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقابت اعتراض وارد نیست در جشنواره شب های سفید روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید