روایت پژمان جمشیدی و هادی حجازی فر از زندگی در دوزیست

به گزارش بلاگ پو، نشست خبری فیلم دوزیست با حضور عوامل فیلم برگزار گردید.

روایت پژمان جمشیدی و هادی حجازی فر از زندگی در دوزیست

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، نشست خبری فیلم دوزیست به کارگردانی و نویسندگی برزو نیک نژاد با حضور کارگردان، سعید خانی (تهیه نماینده)، علی برازنده (مدیرفیلمبرداری)، جوادعزتی، هادی حجازی فر، پژمان جمشیدی، ستاره پسیانی و الهام اخوان (بازیگران) امیرحسین قدسی (طراح صحنه)، مهدی سعدی (تدوین)، ملودی اسماعیلی (طراح لباس) و حمیدرضا مدقق (منتقد) با اجرای محمدرضا مقدسیان امشب سه شنبه پانزدهم بهمن ماه در پردیس سینمایی ملت برگزارشد.

در ابتدا منتقد حاضر در نشست، توضیح داد: برای دومین بار فیلم را دیدم و به این نتیجه رسیدم که دوزیست فیلمی با سرانجام غافلگیر نماینده است و مخاطب را شگفت زده می نماید. این فیلم تماشاگرش را فریب نمی دهد بلکه به مخاطب نشانی می دهد و این نشانه ها در دیالوگ ها نیز بیان می گردد. شخصیت حمید در ظاهر فیلم نیز دروغ می گوید و نشانه های مختلفی با خود همراه دارد. در این فیلم جزئیات زیاد است. می توان گفت که دوزیست، فیلم مراقبت است و در همه بخش ها این مراقبت نشان داده شده است.

او با اشاره به بازیگران این فیلم اضافه کرد: آشنایی زدایی از بازیگر ها از دیگر ویژگی های مثبت فیلم دوزیست است.

مدقق خطاب به نیک نژاد اعلام کرد: به نظرم برزو می توانست فیلم لانه زنبور 2 را نیز بسازد.

جمشیدی نیز در خصوص نقش اش در فیلم گفت: خوشحالم که در این نقش بازی کردم. پیشنهاداتی که در سال به من می گردد اکثرا ژانر کمدی است و حضور در این نقش و فیلم برای من تجربه متفاوتی بود.

جمشیدی با اشاره به تاثیر تئاتر روی بازیگری اش اضافه کرد: بازی در تئاتر بسیار سخت است، من تجربه حضور در سی تئاتر را داشته ام کرد و این تجربه از من آدم و بازیگر دیگری ساخت.

نیک نژاد نیز با بیان اینکه از نتیجه کار راضی هستم در خصوص فیلم دوزیست اظهار کرد: سعی کردم در این فیلم خیلی از واقعیت ها را نگویم. همه ما حرف های نزده زیادی داریم و جبر زندگی آدم ها را مجبور می نماید دوزیست وار زندگی نمایند.

کارگردان فیلم در ارتباط با انتخاب بازیگران نیز گفت: قرار بود ساخت این فیلم آذر پارسال شروع گردد و همه بازیگر ها انتخاب اول ما بودند.

سعید خانی نیز در ارتباط با ساخت و پخش فیلم گفت: در ابتدا به دنبال پخش فیلم در پاییز بودیم؛ اما نهایتا تصمیم به اکران فیلم در جشنواره گرفتیم.

حجازی فر نیز در ارتباط با نقش خود در فیلم دوزیست گفت: از شانس خوب من است که نقش های مختلفی به من پیشنهاد می گردد. تجربه های دوست داشتنی را در کنار این تیم خوب داشتم. در بازیگری جرات ریسک زیادی دارم و همچنان در این حیطه تجربه می کنم.

نیک نژاد در ادامه در ارتباط با انتخاب بازی الهام اخوان در این فیلم گفت: من برای این نقش قطعا بازیگر چهره جدید می خواستم. نمایشی از او دیدم و پس از تبادل نظر با آقای خانی او برای ایفای این نقش انتخاب شد. او در رشته بازیگری تحصیل نموده است. برای درست از آب درآمدن این نقش دو سال با او کار کردم. به نظر من نتیجه بازی او خوب بود و توانست بین بازیگران چهره خوب بازی کند و بازی یکدستی با آن ها داشته باشد.

الهام اخوان در ارتباط با نقش اش در دوزیست گفت:صرف نظر از اینکه توانستم این تجربه خوب را جلوی دوربین داشته باشم، بازی در کنار بازیگران خوب و حرفه ای فیلم، برایم تجربه بی نظیری بود.

او ادامه داد: کارکتر مریم با خودم تفاوت هایی داشت که با یاری هم تیمی های خوبم توانستم آن را پرداخت کنم.

برازنده هم درباره فیلمبرداری فیلم گفت: عموما در این فیلم از لنز های تیره تری استفاده کردیم و تبادل نظر های قبل از فیلم در فرایند فیلمبرداری بسیار موثر بود.

در ادامه نشست، مهدی سعدی در ارتباط با تدوین فیلم گفت: امیدوارم این فیلم را دوست داشته باشید. من از تدوین این فیلم لذت بردم و کوشش کردم زحمات عوامل فیلم به خوبی نشان داده گردد.

پژمان جمشیدی هم درباره همبازی بودنش با جواد عزتی گفت: جواد در پشت صحنه بسیار خوب و همراه است و من در دو فیلم دنیا با من برقص و دوزیست تجربه بسیار خوبی با او داشتم.

کارگردان فیلم همچنین در ارتباط با شخصیت های فیلم و طبقه اجتماعی آن ها گفت: شخصیت های فیلم طبقه اجتماعی متوسط رو به پایین بودند.

او اضافه کرد: به دنبال بیان خرده روایت ها در این فیلم نبودم و کوششم بر این بود که آدم ها و شخصیت های فیلم را از روایت و منظر آدم های دیگر بشناسیم.

کارگردان فیلم توضیح داد: کوشش کردم قصه مردانه تعریف کنم و معتقدم خانم ها در ایران در بعضی از قسمت های زندگی تحت جبر قرار می گیرند.

او در ارتباط با سرانجام فیلم اعلام کرد: اتفاقات مختلفی در کشور رخ می دهد که تاثیرش را روی آدم ها می گذارد، در سکانس اول فیلم گفته می گردد زندگی شعبده بازی است و در سرانجام نشان می دهد که خیلی از اتفاقات زندگی ممکن است رخ ندهد.

کارگردان در خصوص تحول شخصیت های فیلم نیز شرح داد: بعضی از این تحولات گا ها به اجبار نقش است و سیر بالا و پایین برای این تحولات در فیلم تعریف شده است.

تدوینگر فیلم در خصوص تدوین فیلم اظهار کرد: اگر صدای فیلم را ببندیم تصویر گویای همه چیز است و رد شدن از بعضی صحنه ها ما را به بخش های مهم فیلم نزدیکتر می نماید.

تهیه نماینده فیلم در ارتباط با ساخته شدن فیلم در بخش خصوصی اعلام کرد: بعد از فیلم ارادتمند ... دیگر نمی خواستم فیلم اجتماعی بسازم؛ اما احساس کردم با یاری برزو می توانم فیلم اجتماعی خوبی با هم بسازیم. در کنار تیم حرفه ای کوشش کردیم فیلم خوبی بسازیم تا اگر فیلم فروخت دستمزد برزو را بدهیم.

سفر به کیش

سفر به کیش، جاذبه های دیدنی ایران

تور استانبول

تور استانبول | تور ترکیه ارزان، تور لحظه آخری ترکیه، تور نوروز 98، بهار، تابستان، پاییز، زمستان 97
منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 مرداد 1400 بروزرسانی: 10 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 19639

به "روایت پژمان جمشیدی و هادی حجازی فر از زندگی در دوزیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت پژمان جمشیدی و هادی حجازی فر از زندگی در دوزیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید