رکورد ملی پوشان دوچرخه سواری بانوان بهبود یافته است

به گزارش بلاگ پو، مربی تیم ملی دوچرخه سواری بانوان، آمادگی ملی پوشان در آستانه اعزام به مسابقات قهرمانی سرعت آسیا در هندوستان را مطلوب توصیف کرد.

رکورد ملی پوشان دوچرخه سواری بانوان بهبود یافته است

مریم قیاسوند در گفتوگو با خبرنگاران، با اشاره به برگزاری اردوی تیمملی در اهواز، اظهار کرد: شرایط آب و هوایی و وجود پیست 250 متری در اهواز از عمدهترین دلایل این شهرستان جهت برپایی اردوی تیمملی بود.

وی با بیان اینکه تمرینات ما طی دو هفته در اهواز هم در قسمت پیست و هم جاده دنبال شد، گفت: تیمهای حاضر در اردو، هم در رشته سرعت و هم در رشته استقامت پا میزنند، ضمن اینکه در این اردو پنج نفر در رده سنی بزرگسالان استقامت هستند و یک نفر نیز در رده سنی جوانان میباشد.

مربی تیمملی دوچرخهسواری بانوان اضافه نمود: در بخش سرعت نیز چهار رکابزن در رده سنی بزرگسالان حضور دارند.

وی با مطلوب توصیف کردن آمادگی بانوان رکابزن در آستانه اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا، گفت: خوشبختانه روند پیشرفت دوچرخهسواران نسبت به اردوهای اولیه مثبت بوده است و به تدریج و با تمرینات بدنسازی و تخصصیای که داشتهایم، رکورد آن ها بهبود یافته است و امیدواریم که ملیپوشان نتایجی در حد نام خودشان کسب نمایند.

قیاسوند با بیان اینکه نمی توان قول قطعی جهت کسب مدال در رقابتها داد، اضافه نمود: اطمینان دارم که ملیپوشان ما با توجه به سطح پیشرفتی که داشتهاند، بسیار بهتر از قبل در این مسابقات رکاب خواهند زد.

او در پاسخ به سوالی در مورد مسائل موجود در بخش دوچرخهسواری بانوان نیز عنوان نمود: از آنجا که دوچرخهسواری بانوان در ایران قدمت زیادی ندارد و تقریباً از سال 1382 به صورت حرفهای کار خود را شروع کرد، بنابراین پیشرفت آن در گرو برگزاری اردوهای آمادگی مداوم در طول سال میباشد و نباید برگزاری اردوها را تنها محدود به پیش از مسابقات رسمی کرد. البته طی یک سال اخیر تعداد اردوها بسیار افزایش پیدا نموده است ولی همچنان باید تعداد اردوها بیشتر باشد تا بتوان به پیشرفت هر چه بیشتر بانوان امیدوار بود.

مربی تیمملی دوچرخهسواری بانوان در پاسخ به این سوال که آیا میتوان مسابقات کاپ آسیایی را معیار سنجش برای مسابقات قهرمانی آسیا تلقی کرد و اینکه با توجه به کسب مدال در آن رقابتها از دریافت مدال در قهرمانی آسیا نیز مطمئن بود؟ گفت: سطح این دو رقابت با یکدیگر متفاوت است. سطح مسابقات کاپ آسیایی سال جاری در تایلند هم در بخش آقایان و هم در بخش بانوان نسبت به قبل بالاتر رفته بود. نمیتوان گفت که سطح مسابقات کاپ آسیایی از قهرمانی آسیا کمتر است یا بالعکس، کاپ قهرمانی آسیا بالاتر از کاپ آسیایی است؛ چرا که در مجموع این دو رقابت قابل مقایسه نیستند.

وی افزود: در کاپ آسیایی معمولا تیمهایی مانند چین یا ژاپن با ترکیب کامل ظاهر نمیشوند. اما باوجود این، همین مسابقات کوچک نیز بسیار به دوچرخهسواران در جهت ارتقا یاری می نماید و باعث میگردد آنها بتوانند به تدریج خود را در مسابقات بینالمللی محک بزنند.

قیاسوند در انتها اضافه نمود: اگر به دورههای قبل بازگردیم میبینیم که حتی آقایان نیز ابتدا از همین مسابقات شروع کردند و روند پیشرفتشان از همین کاپهای آسیایی کلید خورد و به تدریج در سالهای بعد مقامهایی همچون قهرمانی آسیا و کاپهای جهانی به دست آوردند.

به گزارش خبرنگاران، تیم ملی دوچرخه سواری بانوان 18 بهمن ماه از تهران راهی هندوستان می گردد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 11782

به "رکورد ملی پوشان دوچرخه سواری بانوان بهبود یافته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکورد ملی پوشان دوچرخه سواری بانوان بهبود یافته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید