زیبا ترین شهرهای جهان : پاریس، فرانسه

به گزارش بلاگ پو، پاریس پایتخت فرانسه و بزرگترین شهر این کشور است که در شمال فرانسه و در مجاورت رود سن مستقر شده است.این شهر در ژانویه 2008 جمعیتی بالغ بر 2.3 میلیون نفر داشت اما منطقه شهری پاریس به تنهایی حدود 12 میلیون نفر جمعیت دارد و یکی از پرجمعیت ترین کلان شهرهای اروپا به شمار می آید.

زیبا ترین شهرهای جهان : پاریس، فرانسه

پاریس تا قبل از قرن 19 میلادی به مدت هزار سال، بزرگترین شهر دنیا غرب بود و بین قرن های 16 تا 19 نیز بزرگترین شهر دنیا محسوب می شده است. همچنین پاریس در سال 2010 در لیست 10 شهر سرسبز دنیا ثبت شد. براساس آخرین نظرسنجی در واحد مالی EIU، پاریس یکی از گران ترین شهرهای دنیا برای زندگی است. بعد از شهر لندن، پاریس دومین شهر بزرگ مالی در اروپاست و با درآمدی بالغ بر 552.1 میلیون یورو، ششمین شهر بزرگ دنیا می باشد.

همچنین با احتساب 28 میلیون گردشگری که همه ساله به این شهر سفر می نمایند و 17 میلیون از آنها مسافرین خارجی هستند، پاریس یکی از پربازدیدترین شهرهای توریستی دنیا نیز محسوب میشود.شهر پاریس و مناطق اطراف آن حدود 3800 بنای تاریخی و چهار منطقه میراث دنیای یونسکو را در خود جای داده است.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: لست سکند
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 17750

به "زیبا ترین شهرهای جهان : پاریس، فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیبا ترین شهرهای جهان : پاریس، فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید