سامانه کاهش حریق جنگل ها راه اندازی می گردد، شناسایی نقاط بحرانی

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، ناصر اسفندی عصر دوشنبه در گردهمایی منطقه ای حریق استان های شمال کشور که به میزبانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان برگزار گردید، اظهار کرد: در سال های 89 و 96 در گلستان شاهد حریق های سریالی در جنگل ها بوده ایم.

سامانه کاهش حریق جنگل ها راه اندازی می گردد، شناسایی نقاط بحرانی

وی با اشاره به این که گلستان رتبه نخست کشور در تعداد آتش سوزی جنگل ها را به خود اختصاص داده است، اضافه نمود: گیلان، کردستان، فارس، آذربایجان غربی، همدان، اصفهان، مازندران (نوشهر) و مرکزی (اراک) در رتبه های بعدی قرار دارند.

معاون فنی یگان حفاظت سازمان جنگل ها و مراتع کشور با یادآوری این که در سال 1389 حدود سه هزار و 500 هکتار از اراضی جنگلی کشور در آتش سوخت، ادامه داد: همچنین کردستان، خوزستان و گلستان به ترتیب بیشترین سطح سوختگی جنگل ها را به خود اختصاص داده اند و در این استان ها نیازمند تمهیدات ویژه تر هستیم.

وی با اشاره به این که نقاط بحرانی آتش سوزی جنگل های کشور شناسایی شده اند، اضافه نمود: بر اساس مساحت در سه استان شمالی شهرستان های کلاله، کردکوی، مینودشت در گلستان، بهشهر، سوادکوه و آمل در مازندران (ساری)، چالوس، کجور و تنکابن در مازندران (نوشهر) و رضوان شهر، رودبار و رشت در استان گیلان از نقاط بحرانی هستند.

اسفندی توضیح داد: از نظر تعداد و فقره شهرستان های گرگان، گالیکش و کلاله در گلستان، بهشهر، ساری و میاندرود در استان مازندران (ساری)، چالوس، نوشهر و رامسر در استان مازندران (نوشهر) و رشت، لاهیجان و سیاهکل در استان گیلان از نقاط بحرانی هستند.

وی با اشاره به این که تاکنون 365 نقطه بحرانی حریق در جنگل ها و مراتع کشور شناسایی شده است، گفت: راه اندازی سامانه کاهش حریق، تکمیل و تجهیز 32 پایگاه اطفاء حریق، احداث خطوط آتش بُر در مناطق بحرانی و حساس به حریق و آموزش جوامع محلی و ... در دستور کار قرار گرفته است.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 2965

به "سامانه کاهش حریق جنگل ها راه اندازی می گردد، شناسایی نقاط بحرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامانه کاهش حریق جنگل ها راه اندازی می گردد، شناسایی نقاط بحرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید