سطح آب سفره های زیرزمینی مرند کاهش پیدا نموده است

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، داود گرشاسبی فرماندار ویژه مرند، عصر امروز در شورای حفاظت از منابع آب که با حضور مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان آذربایجان شرقی برگزار گردید، گفت: مقرر گردیده بود اکیپی متشکل از فرمانداری، صنعت و معدن و امور آب مرند، نسبت به هوشمندسازی کنتور آب کارخانه ها و واحدهای صنعتی این شهرستان اقدام نمایند.

سطح آب سفره های زیرزمینی مرند کاهش پیدا نموده است

وی اضافه کرد: تاکنون تعداد 45 واحد صنعتی شهرستان مرند هنوز اقدام به این کار نکرده اند که براین اساس اخطار یک هفته ای به آن ها ابلاغ می گردد.

معاون استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به وضعیت کم آبی در کشور گفت: سطح آب های زیرزمینی امروز به 200 متر رسیده است و اگر وضعیت مصرف میزان آب به این صورت ادامه پیدا کند، با بحران شدیدی روبه رو خواهیم شد.

گرشاسبی همچنین تاکید نمود: تمام چاه های آب شهرداری مرند و کشکسرای باید به کنتور هوشمند مجهز شوند.

فرماندار ویژه مرند در ادامه بر ضرورت حفظ آب شهرستان تاکید نمود: در هر منطقه ای که آب وجود داشته باشد فرهنگ و تمدن آن پابرجا خواهد بود براین اساس باید در جهت مدیریت صحیح مصرف آب کوشش کنیم.

معان استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه باید نسبت به تغییر ذهن کشاورزان اقدام کرد، چرا که با کاهش آب روبرو هستیم، تاکید نمود: شهری مانند مرند که 95 درصد آن متکی به آب های زیرزمینی است، اگرسطح آب سفره های زیرزمینی آن کاهش پیدا کند، با تهدیدی جدی روبه رو خواهد شد.

وی اضافه کرد: هر ساله شاهد کاهش میزان سطح آب های زیرزمینی در دشت مرند هستیم که اگر اینگونه ادامه پیدا کند، در آینده با بحران شدید آبی روبرو خواهیم شد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 1984

به "سطح آب سفره های زیرزمینی مرند کاهش پیدا نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سطح آب سفره های زیرزمینی مرند کاهش پیدا نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید