سمینار بین المللی شریعتی و آینده علوم انسانی برگزار می شود

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، در این سمینار بین المللی اساتید و پژوهشگرانی از کشورهای کانادا، لبنان، ترکیه، مالزی، سنگاپور، ژاپن و الجزایر حضور یافته و به ارائه مقاله در خصوص نسبت علی شریعتی با آینده علوم انسانی خواهند پرداخت.

سمینار بین المللی شریعتی و آینده علوم انسانی برگزار می شود

بازخوانی اندیشه شریعتی به مثابه روشنفکر و پژوهشگر علوم انسانی: رویکردها و نقدها، نسبت شریعتی با سنت های اندیشه اجتماعی و جریان های دین پژوهی معاصر، کاربرد جامعه شناسی شناخت برای فهم اندیشه های شریعتی، طرح و نقد کارنامه ایران شناختی و اسلام شناختی شریعتی، دیدگاه های شریعتی درباره ویژگی های جهان معاصر، شریعتی به مثابه پژوهشگر مطالعات فرهنگی و بنیان ها و چشم اندازهای تاریخی در اندیشه شریعتی از جمله محورهای این همایش اند.

همچنین، بنیان ها و چشم اندازهای فلسفی در اندیشه شریعتی، بنیان ها و چشم اندازهای جامعه شناختی در اندیشه شریعتی، شریعتی و مطالعات پسااستعماری، بازخوانی ظرفیت های اندیشه شریعتی برای دانش انسانی آکادمیک، انتقادی، سیاستی و مردم مدار و چشم اندازهای آینده پژوهانه اندیشه شریعتی برای علوم انسانی و علوم اجتماعی فردا از دیگر محورهایی است که در این همایش بررسی می شوند.

این سمینار روز دوشنبه 23 آذر از ساعت 8 الی 20 در پژوهشگاه علوم انسانی به نشانی بزرگراه کردستان، خیابان 64 غربی برگزار می شود و حضور برای علاقه مندان آزاد است.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 13305

به "سمینار بین المللی شریعتی و آینده علوم انسانی برگزار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سمینار بین المللی شریعتی و آینده علوم انسانی برگزار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید