سهمیه بندی بنزین تغییر می نماید؟

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، به گفته نمایندگان مجلس یازدهم سهمیه بنزین عادلانه توزیع نمی گردد چرا که فقط به رانندگان تخصیص داده می گردد و در اصل باید به تمامی افراد تخصیص داده گردد یا اینکه با مصرف برق بیشتر، یارانه بیشتر نصیب پرمصرف ها می گردد.

سهمیه بندی بنزین تغییر می نماید؟

بر اساس این طرح افراد سهمیه مساوی از یارانه حامل های انرژی دریافت می کردند و اگر چیزی از سهمیه شان باقی ماند، می توانستند آن را به وسیله بورس کالا بفروشند.

حالا هادی بیگی نژاد، عضو کمیسیون انرژی مجلس یازدهم به خبرنگاران می گوید: این طرح به هیچ جایی نرسیده است و فعلا مسکوت است و در واقع از دستور کار مجلس خارج شده است

عضو کمیسیون انرژی شرح می دهد: هر طرحی اول به عنوان یک ایده مطرح می گردد و بعد از مطرح شدن در مجلس، اعلام وصول می گردد، سپس در کمیسیون مربوطه، راجع به آن صحبت می گردد. اگر در کمیسیون تصویب شد، ارجاع می گردد و در نوبت اجرای سهم قرار می گیرد. این طرح اصلا در کمیسیون مطرح نشده است و راجع به آن اقدامی صورت نگرفته است.

از آبان ماه 98 که شورای عالی هماهنگی سران قوا تصمیم گرفت بنزین را سهمیه بندی و گران کند، سهمیه بندی سوخت تبدیل به یکی از مصوبه های بحث برانگیز شده است. تا حدی که حالا بعضی کاندیداهای احتمالی مانند رامین مهمان پرست و پزشکیان هم درباره سهمیه سوخت اظهارنظرهای تبلیغاتی می نمایند.

با این همه، بیگی نژاد می گوید: تا به امروز در کمیسیون، هیچ صحبتی راجع به آن نشده است. چندین بار هم قرار شده که در دستور کار قرار بگیرد اما نگرفته است. علت این است که نمایندگان بنا ندارند تغییرات حامل های انرژی را در دستور کار بگذارند تا به آن فکر نمایند یا اقدامی انجام دهند.

این عضو کمیسیون انرژی تاکید می نماید: این طرح در شرایط کنونی حتی در اولویت های آنالیز هم نیست.

آخرین اخبار انرژی و کالا را از صفحه اختصاصی انرژی و کالای خبرنگاران دنبال کنید.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 48675

به "سهمیه بندی بنزین تغییر می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهمیه بندی بنزین تغییر می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید