سپاهان &ndash پرسپولیس: فینال واقعی

به گزارش بلاگ پو، سپاهان - پرسپولیس: فینال واقعی

این بازی، بازی حاشیه هاست. بازی تیم قهرمان برانکو با سپاهانی که تهاجمی ترین تیم این فصل بوده و سرمربی اش اگر سومین جام را هم بالای سر ببرد، در کنار علی دایی، علی پروین و بهمن صالح نیا در صف پرافتخارترین مربیان جام حذفی خواهد ایستاد. بر خلاف قلعه نویی اما سرمربی پرسپولیس با وجود سه قهرمانی لیگ و دو قهرمانی سوپرجام، هیچ توفیقی در جام حذفی نداشته و برای نخستین بار است که به نیمه نهایی صعود کرده. آیا این بازی رویای فینالیست شدن تیمِ او را تعبیر خواهد کرد؟ در 6 تقابل پرسپولیس و سپاهان در جام حذفی، قرمزها سه بار سپاهان را حذف کرده اند و سه بار هم به دست این تیم اصفهانی حذف شده اند. این بازی اما مهم ترین بازی است. یک فینال واقعی پیش از فینال. ساعت 21 چهارشنبه، ورزشگاه نقش جهان.

سپاهان &ndash پرسپولیس: فینال واقعی

می توانی قلم به دست بگیری و ساعت ها از این بازی بنویسی. از بازی پرسپولیس و سپاهان که هم از پرافتخارترین های جام حذفی هستند و هم ناکام در این چند سال. پرسپولیس با 5 قهرمانی و 2 نایب قهرمانی، پس از استقلال دومین تیم پیروز جام حذفی است و سپاهان با 4 قهرمانی، چهارمین تیم پرافتخار جام حذفی پس از ذوب آهن.

جالب تر اینکه هر دو تیم آخرین بار در فصل 92-1391 فینالیست شدند که آن دوره با قهرمانی سپاهان انتها پذیرفت. پرسپولیس اما از سال 90-1389 طعم قهرمانی در جام حذفی را نچشیده است. پرسپولیسی که برای حضور در نیمه نهایی، در مرحله یک شانزدهم در تهران تیم نود ارومیه را با یک گل شکست داد ، همین نتیجه را در یک هشتم در خانه سپیدرود تکرار کرد و یک چهارم را با پیروزی خانگی برابر پدیده در ضربات پنالتی از سر گذراند.

سپاهان هم بعد از شکست دادن شهرداری ماهشهر در اصفهان، در یک هشتم که باز هم میزبان بود، نساجی را در ضربات پنالتی شکست داد. درست مثل بازی اش در یک چهارم که آنجا هم ضربات پنالتی حکم به پیروزی زردها مقابل مس کرمان داد. مهم ترین بازی جام حذفی اما همین بازی پرسپولیس و سپاهان است. حتی مهم تر و حساس تر از فینال. حساسیت هایش هم چیزی فراتر است از هت تریک پرسپولیس که رکورد قهرمانی های سپاهان را شکست.

برای درک حساسیت های این بازی می توانیم به دو دهه قبل برگردیم. به فصل 78-1377 و بازی یک چهارم نهایی جام حذفی که پرسپولیسی ها با وجود تساوی 2-2 در ورزشگاه آزادی، در بازی برگشت با تک گل ادموند بزیک سپاهان را شکست دادند و به نیمه نهایی و استقلال اهواز رسیدند و بعد هم در فینال با پیروزی دو بر یک مقابل استقلال، در قهرمانی دبل کردند. حساس تر از بازی آن فصل پرسپولیس و سپاهان اما در دوره دنیزلی برگزار شد. بازی رفت در آزادی یک- یک شد و معدنچی هم یک پنالتی از دست داد.

بازی یک هفته بعد دو تیم در نقش جهان هم یک- یک شد و در حالی که قرمزها می گفتند مسعود مرادی پنالتی روی خرسندی در وقت های اضافه را نادیده گرفته، سپاهان در ضربات پنالتی قهرمان شد. بازی بعدی در نیمه نهایی جام حذفی سال بعد برگزار شد و پرسپولیس بازی یک- یک مساوی را در وقت های اضافه 4 بر یک باخت. بازی قهرمانی لیگ هفتم و بعد هم پیروزی یک بر صفر در جام حذفی، قرمزها را به یک چهارم رساند و بعد رسیدیم به داستان آب های آلوده سپاهان و بعد هم آن فینال لعنتی که خداحافظی مهدی مهدوی کیا را تلخ تر کرد.

این بازی را از هر طرف که به سراغش بروی، لبریز است از حساسیت و بهانه حساسیت های امروزش هم هت تریک پرسپولیس که سپاهان را در یکی از بهترین فصل هایش ناکام گذاشت. حالا پرسپولیس و سپاهان به یک اندازه جام لیگ فزونی دارند اما در جام حذفی، قرمزها یک جام و دو نایب قهرمانی بیشتر. شاید برای همین است که بازی پیش رویشان تا این اندازه حساس شده.

بازی بزرگی که حتی می توانیم بگوییم جای دربی های پرسپولیس و استقلال را هم گرفته و تبدیل شده به مهم ترین و سخت ترین بازی در فوتبال ایران. بازی ای که همین چند وقت پیش در ورزشگاه آزادی به جنجال کشیده شد و این بار هنوز دو تیم به میدان نرفته، دعوا و درگیری آغاز شده است. دعوا بر سر سکوهای نقش جهان که زردهای میزبان 90درصد آن را می خواستند و پرسپولیس هم تنها دلگرمی اش قانون 50درصدی سازمان لیگ بود.

این بازی در واقع بازی حاشیه هاست. بازی تیم قهرمان برانکو با سپاهانی که تهاجمی ترین تیم این فصل بوده و سرمربی اش اگر این جام را هم بالای سر ببرد، با سه قهرمانی در کنار علی دایی، علی پروین و بهمن صالح نیا در صف پرافتخارترین مربیان جام حذفی خواهد ایستاد. هر چند از آخرین قهرمانی او در جام حذفی 11 سال می گذرد.

بر خلاف قلعه نویی اما سرمربی پرسپولیس با سه قهرمانی لیگ و دو قهرمانی سوپرجام، هیچ توفیقی در جام حذفی نداشته و برای نخستین بار است که به نیمه نهایی صعود کرده. آیا این بازی رویای فینالیست شدن تیمِ او را تعبیر خواهد کرد؟ در 6 تقابل پرسپولیس و سپاهان در جام حذفی، قرمزها سه بار سپاهان را حذف کرده اند و سه بار هم به دست این تیم اصفهانی حذف شده اند. این بازی اما مهم ترین بازی است. یک فینال واقعی پیش از فینال. ساعت 21 چهارشنبه، ورزشگاه نقش جهان.

سوت خطرناک در دست زاهد ی فرد

پرسپولیس - سپاهان در کنار همه حساسیت های فوتبالی و غیرفوتبالی اش، داوران زیادی را هم به دردسر انداخته و از همین روست که انتخاب کمیته داوران برای این بازی اهمیت پیدا کرده. با وجود همه حساسیت ها، کمیته داوران سوت نیمه نهایی پرسپولیس و سپاهان را به محمدحسین زاهدی فرد سپرده است. کمک های او در این بازی، رضا سخندان و محمدرضا منصوری خواهند بود و برای داوری پشت دروازه هم حسن اکرمی و سیدوحید کاظمی انتخاب شده اند. داور چهارم محمدرضا ابوالفضلی است و ناظر داوری، ابراهیم میرزابیگی که در این بازی بازنشسته خواهد شد.

11 - یک

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 7520

به "سپاهان &ndash پرسپولیس: فینال واقعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سپاهان &ndash پرسپولیس: فینال واقعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید