شان کانری محبوب ترین جیمز باند تاریخ سینما درگذشت

به گزارش بلاگ پو، سر شان کانری بازیگر مشهور انگلیسی که البته در حقیقت متولد اسکاتلند بود به گفته خانواده اش در سن 90 سالگی از دنیا رفت. این بازیگر اسکاتلندی را بیشتر برای بازی در نقش جیمز باند می شناختند. در حقیقت او اولین بازیگری بود که در اولین سری مهم فیلم های جیمز باند، اقتباس از داستان های جاسوسی ایان فلمینگ بازی کرد. او در هفت فیلم جاسوسی جیمز باند جلوی دوربین رفت که به ترتیب عبارت بودند از: دکتر نو (1962)، از روسیه با عشق (1963)، گلدفینگر (1964)، گلوله آتشین (1965)، تنها دو بار زندگی می کنی (1967)، الماس ها برای همیشه (1971) و هرگز دوباره نگو هرگز (1983).

شان کانری محبوب ترین جیمز باند تاریخ سینما درگذشت

سر شان کانری طبق خبرهای رسیده در خواب درگذشته و البته مدتی بود که وضع جسمانی مناسبی نداشت. او برای چند دهه در سینما حضور موفقی داشت و در کارنامه اش یک جایزه اسکار برای فیلم تسخیرناپذیران ساخته برایان دی پالما محصول 1988 و دو جایزه بفتا و سه جایزه گلدن گلوب به چشم می خورد.

از دیگر فیلم های شان کانری می شود به شکار برای اکتبر سرخ، ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی و راک اشاره کرد. شان کانری از سال 1954 در فیلم ها و سریال های تلویزیونی ظاهر شد و سال 1957 اولین نقش اش را در سینما به دست آورد که البته فیلم اکشن ضعیفی بود و نقش کانری هم فرعی محسوب می شد.

در بسیاری از نظرسنجی ها شان کانری بهترین بازیگری لقب گرفت که توانست جیمز باند را در سینما به تصویر بکشد. سال 2000 بود که ملکه انگلستان به او لقب شوالیه داد.

شان کانری در نیروی دریایی سلطنتی انگلستان خدمت کرده بود و به همین دلیل نقش جیمز باند خوب به قامتش نشست. قد بلند و عضلانی بود و از 18 سالگی هم به بدنسازی مشغول شد. در اصل به ورزش علاقه داشت و وقتی برای دستمزدش مجبور شد در پشت صحنه فیلم ها کار کند دید که به تولید فیلم سینمایی هم علاقمند است.

او شروع به خواندن نمایشنامه های هنریک ایبسن، شکسپیر و کارهای تولستوی کرد تا در تئاتر هم بختش را بیازماید. جالب این است که وقتی سال 1962 نقش جیمز باند به او پیشنهاد شد خیلی تمایل نداشت که در یک سری فیلم بازی کند اما متوجه شد که در صورت موفقیت این سری فیلم ها یک شبه می تواند ره صدساله را طی کند.

شان کانری سال 2006 بعد از دریافت جایزه یک عمر دستاورد هنری از انستیتو فیلم آمریکا اعلام بازنشستگی کرد.

برای دوستداران جیمز باند مرگ شان کانری یادآور نسلی است که می توانستند فیلم های سرگرم کننده سطح بالا تولید کنند.

  • بهترین و بدترین فیلم های جیمز باند در 53 سال گذشته

منبع: BBC

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 36484

به "شان کانری محبوب ترین جیمز باند تاریخ سینما درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شان کانری محبوب ترین جیمز باند تاریخ سینما درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید