شاهرخی: همه می خواهند از نمد تیم ملی برای خود کلاه بدوزند

به گزارش بلاگ پو، سرمربی سابق تیم ملی ایران معتقد است که اکنون با رفتن ویلموتس و رئیس فدراسیون فوتبال، شرایط بهتر نشده و الان همه دوست دارند خودشان مربی جدید را انتخاب نمایند.

شاهرخی: همه می خواهند از نمد تیم ملی برای خود کلاه بدوزند

همایون شاهرخی در گفت وگو با خبرنگاران، درباره شرایط نامشخص نیمکت مربیگری تیم ملی و وجود دست های فراوان برای انتخاب گزینه های مختلف برای این تیم گفت: این شرایط نامساعد همواره بر فوتبال ما حاکم بوده است. قبلا یک مدیر - مربی پیروز به نام کی روش بود که با همه این مسائل به سختی برخورد می کرد و بازیکنان و تماشاگران را به سمت خود جذب کرد. او با سیاستی که به درد فوتبال ما می خورد، به پیروزیت رسید.

مدیران ما انسان های خوبی هستند اما متخصص نیستند

وی ادامه داد: بعد از آن دوره، مسئولان فوتبال دور هم نشستند و برای بهبود شرایط تصمیم گیری کردند. کسانی که کنار هم می نشینند ممکن است انسان های خوبی باشند اما متخصص نیستند و نمی دانند چطور باید قرارداد بنویسند. مربیانی که از خارج از کشور به ایران می آیند، به خاطر این نیست که ایران را دوست دارند بلکه به این دلیل است که می خواهند به پول بیشتری دست یابند و ایران را هم پیروز نمایند. در نتیجه به علت عدم شناخت درست مسئولان، شکست می خوریم و افراد مسئول دوباره می گویند کار درستی نکردیم ولی می بینیم باز هم اشتباه می نمایند.

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران یادآور شد: ویلموتس در بازی های آسان، خوب بود اما در بازی های نسبتا سخت به مشکل خورد. در نتیجه ایران که در آسیا همواره جزو تیم های برتر بود، اکنون تبدیل به یک تیم درجه دو شده که اگر بحرین و عراق، برنامه های خود را با هم پیش ببرند ما به جام جهانی صعود نمی کنیم و این موضوع نه تنها به ورزش، بلکه به جوانان هم لطمه می زند.

با رفتن ویلموتس و تاج، شرایط بدتر شد

شاهرخی اضافه نمود: می بینیم که همه مسئولان امر پی کار دیگری می فرایند و در این میان، نسل جوان و ملت ضرر می بینند. اکنون با رفتن ویلموتس و رئیس فدراسیون فوتبال، شرایط بهتر نشده و بدتر شده و الان همه دوست دارند خودشان مربی جدید را انتخاب نمایند و نامی هم از آن ها نباشد. وقتی مربی جدید ببرد، می گویند ما انتخاب کردیم و اگر مربی جدید پیروز نگردد، هیچ صحبتی نخواهند کرد.

به گزارش خبرنگاران، طی روزهای اخیر رسانه های ایتالیایی از مذاکره فدراسیون فوتبال با جیانی دبیاسی، مربی ایتالیایی خبر دادند که سخنگوی این فدراسیون چنین مذاکره ای را تکذیب کرد اما دبیاسی در روزهای گذشته اعلام نمود که تنها توافق بر سر جزییات مهم باقی مانده است. با توجه به این شرایط که فدراسیون تکذیب می نماید و مربی ایتالیایی تایید، به نظر می رسد کسان دیگری خارج از مجموعه فدراسیون فوتبال در حال رایزنی برای انتخاب سرمربی هستند.

وقتی کارها قاطی گردد، هر کسی می خواهد از این نمد کلاهی برای خود بدوزد

شاهرخی درباره این اتفاقات گفت: ضرب المثل گر نباشد چیزکی، مردم نگوید چیزها شامل حال تصمیمات فدراسیون می گردد. اتفاقاتی در حال رخ دادن است که فدراسیون می گوید من انجام ندادم و بعضی ها می گویند کار وزارت ورزش است. وقتی کار قاطی گردد و هر کسی بخواهد از این نمد برای خود کلاهی بدوزد، آخر کار همین می گردد. نباید سر مردم را با این قبیل کارها گرم کنیم. این داستان مانند قصه های هزار و یک شب است که هر روز تکرار می گردد و ادامه دارد.

سرمربی سابق تیم ملی ایران درباره جمع شدن بساط این قبیل موازی کاری ها و پنهان کاری ها اظهار کرد: در صورتی که یک مدیریت قاطع بیاید و محتاج فوتبال نباشد و از تجربه بالای خود بهره ببرد، بساط این کارها هم جمع می گردد. هر کسی که سمتی در فدراسیون می گیرد، بله قربان گو است و باب دل روسای خود عمل می نماید.

باید یک مربی بیاوریم که مدیر هم باشد

وی درباره خاتمه تصمیمات متناقض در فدراسیون فوتبال اظهار کرد: آخر ماجرا بستگی به شانس و اقبال دارد. اگر مربی خوش شانس باشد و دچار حادثه های عجیب و غریب نگردد، می تواند از این شرایط آشفته جان سالم به در ببرد. با این حال باید، شاید و اما و اگر را دور بریزیم و با منطق و فکر و استفاده از خبرگان ورزش، شرایط باثباتی را رقم بزنیم.

شاهرخی در واکنش به این سوال که از بین مربیان خارجی و داخلی کدام یک را برای راهنمایی تیم ملی در این مقطع موثر می داند، گفت: در گذشته بین مربی داخلی و خارجی تفاوت هایی وجود داشت. الان با توجه به گسترش اینترنت و فراهم شدن شرایط مطالعه از راه دور، مربیان به جدیدترین علم روز جهان دسترسی دارند و اگر عاشق فوتبال باشند، علم خود را بالا می برند. به همین دلیل در ایران مربیان خوب داریم اما در ایران هم باید از بین مربیان، فردی را انتخاب کنیم که مدیر باشد. تیم ملی نیاز به مربی دارد اما در کنار آن، باید فردی را انتخاب کنیم که مدیر هم باشد.

سرمربی سابق تیم ملی اضافه نمود: اگر مربی ایرانی حمایت رسانه های ملی، نوشتاری و حمایت مردم و فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش را داشته باشد می تواند پیروز گردد اما من می دانم که بعد از انتخاب مربی ایرانی، نقدها آغاز خواهند شد. در ایران هم مربی ایرانی باشخصیت و بالیاقت داریم که توان مدیریت و مربیگری دارد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 19359

به "شاهرخی: همه می خواهند از نمد تیم ملی برای خود کلاه بدوزند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاهرخی: همه می خواهند از نمد تیم ملی برای خود کلاه بدوزند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید