شترها بلای جان تالاب هامون

به گزارش بلاگ پو، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: به همت یگان حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان دو کاروان 400 نفری شتر از پناهگاه حیات وحش هامون بیرون رانده شد.

شترها بلای جان تالاب هامون

به گزارش ایسنا، به نقل از محیط زیست استان سیستان و بلوچستان، حمید ریگی اضافه کرد: یگان حفاظت محیط زیست استان در گشت زنی های خود در پناگاه حیات وحش هامون دو کاروان 400 نفری از شتران را در داخل تالاب شناسایی و به بیرون از تالاب راهنمایی کردند.

ریگی اضافه کرد: ادامه روند خشکسالی در منطقه سیستان، ورود دام و چرای بی رویه احشام از مهم ترین مسائل و تهدیدهای پناهگاه حیات وحش هامون است. چرای بی رویه احشام در محدوده تالاب هامون موجب نابودی پوشش گیاهی مناسب تالاب و افزایش فرسایش خاک منطقه و در نتیجه تشدید پدیده گرد و غبار در منطقه سیستان می گردد، از این رو یگان حفاظت محیط زیست استان و شهرستان زابل با تمام توان در تالاب هامون برای جلوگیری از نابودی پوشش گیاهی تالاب توسط چرای بی رویه دام ها، در حال گشت زنی و مراقبت هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان وبلوچستان نیز گفت: تالاب بین المللی هامون تنها متعلق به صیادان و یا یک قشر خاص نیست بلکه در مدیریت آب باید شرایط تمام سیستانیان مدنظر باشد.

پورمردان اضافه کرد: امروز عده ای خاص به دنبال رهاسازی آب در مناطقی هستند که بتوانند به صیادی خود ادامه داده و ارتزاق نمایند که باید گفت اولویت اصلی در سیستان؛ صیادی نیست.

وی بیان نمود: اولویت اصلی در سیستان این است که منابع آبی بر مبنای کاهش گردوغبار و ریزگرد مدیریت شوند و اگر این امر تحقق یابد و آب موجود به کانون های بحرانی ریزگرد راهنمایی گردد به سود همه مردم سیستان است.

وی تاکید نمود: مردم اجاز دهند تالاب هامون و آب موجود و نحوه رهاسازی آب از چاه نیمه ها با روش علمی، صحیح و رعایت حقوق تمام شهروندان انجام گردد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 12119

به "شترها بلای جان تالاب هامون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شترها بلای جان تالاب هامون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید