شرایط تصویب طرح های پژوهشی در پیغام نور اعلام شد

به گزارش بلاگ پو، تهران- خبرنگاران- معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه پیغام نور گفت: تصویب طرح های پژوهشی این دانشگاه منوط به احتیاج محوری و کاربردی بودن است؛ چرا که پروژه های دانشگاهی باید در زمینه برطرف احتیاجهای جامعه تدوین شوند.

شرایط تصویب طرح های پژوهشی در پیغام نور اعلام شد

محمدعلی کریمی روز آدینه در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش خبرنگاران در مورد طرح ها و برنامه های معاونت پژوهشی و فناوری پیغام نور در سال 98 گفت: اغلب طرح ها و برنامه های سال گذشته در سال 98 نیز تداوم می یابد. شکل گیری مراکز رشد و نوآوری، شرکت های دانش بنیان و برگزاری استارتاپ های ملی از جمله این برنامه ها به شمار می رود.

وی اضافه نمود: کیفی گرایی در عرصه پژوهش، کتب و نشریات، دوری از محتوای کاغذی، گسترش تالیفات الکترونیکی، تاکید بر مسئله کارآفرینی به وسیله راه اندازی مراکز کسب و کار (به ویژه در حوزه دیجیتال)، راه اندازی آزمایشگاه ملی، توسعه و گسترش شبکه شاپنا (شبکه آزمایشگاهی پیغام نور)، به روز رسانی تجهیزات این مراکز در سطح ملی و همچنین درآمدزایی به وسیله این واحدها، از دیگر برنامه های این معاونت در سال 98 است.

کریمی ادامه داد: شبکه شاهد (اطلاع رسانی هوشمند) نیز از هفته گذشته فعالیت خود را به صورت رسمی شروع نموده است؛ در بستر این شبکه استادان، دانشجویان و به طور کل جامعه پیغام نور مجموعه خدمات دانشگاهی را در عرصه های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و... در دسترس دارند.

وی یادآور شد: دستیابی به بعضی مقالات، کتب دیجیتال، حتی دریافت نمرات و وضعیت کلاس های آموزشی نیز در این شبکه امکان پذیر است.

کریمی گفت: راه اندازی آزمایشگاه ملی سبب تجمیع تجهیزات پیشرفته در یک واحد و سرویس دهی برای مجموعه مراکز پیغام نور می گردد.

وی بیان کرد: شاپنا (شبکه آزمایشگاهی پیغام نور ایران) نیز در قالب یک سامانه آمار و اطلاعات آزمایشگاهی و همچنین نحوه خدمات رسانی این شبکه را ارائه می نماید.

کریمی با بیان این که در برنامه های 98 راه اندازی و توسعه سامانه ها و نرم افزارها مورد تاکید ویژه قرار گرفته است، اضافه نمود: شبکه اینترنتی یک پارچه در سطح کشور نیز تحت عنوان وب با هدف دستیابی جامعه پیغام نور با کمترین هزینه در دستور کار واقع شده است.

معاون پژوهشی و فناوری اظهار داشت: این طرح ها که از جمله برنامه های کلان دانشگاه به شمار می رود، در اغلب استان ها عملیاتی شده است و در سایر مراکز و واحدهای استانی نیز به زودی اجرا خواهد شد.

کریمی همچنین در مورد پژوهش های دانشگاه پیغام نور نیز اضافه نمود: در حال حاضر آیین نامه پژوهانه دانشگاه پیغام نور با رویکرد افزایش بهره وری تحقیقات به تصویب رسیده است و هریک از طرح های پژوهشی باید در جهت ارتقای دانشگاه و افزایش سطح علمی جامعه باشد.

دانام**9484**1485

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: ایرنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 7202

به "شرایط تصویب طرح های پژوهشی در پیغام نور اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط تصویب طرح های پژوهشی در پیغام نور اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید