شروع خوب مسخره باز با علی نصیریان و عدم استقبال از سعید آقاخانی و لیلا حاتمی

به گزارش بلاگ پو، این هفته در حالی اکران سینماهای ایران پیگیری شد که فیلم مسخره باز با بازی علی نصیریان روی پرده رفت، همچنین ماجرای نیمروز: رد خون توانست به صدرنشینی خود بر گیشه ادامه دهد.

شروع خوب مسخره باز با علی نصیریان و عدم استقبال از سعید آقاخانی و لیلا حاتمی

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، هفته گذشته سینمای ایران افت فروش را تجربه کرد تا خوشی افزایش فروش هفته گذشته عمر چندان طولانی نداشته باشد.

در این هفته یک مهمان تازه به چرخه اکران اضافه شد، مسخره باز نخستین ساخته سینمایی همایون غنی زاده از روز چهارشنبه 17 مهر رنگ پرده نقره ای را به خود دید. فیلمی متفاوت که دلایل متعددی را برای تماشا در سینما دست مخاطب می دهد.

ماجرای نیمروز: رد خون ساخته محمدحسین مهدویان هم توانست به صدرنشینی خود بر گیشه ادامه دهد و به تنهایی یکه تازی کند اما این هفته با فروشی کمتر از یک میلیارد تومان.

مسخره باز؛ بازگشت علی نصیریان در قامت یک ستاره

همایون غنی زاده را همه علاقه مندان به هنر پیشتر با نمایش هایی که روی صحنه برده است، می شناسند. از در انتظار گودو تا کالیگولا و می سی سی پی نشسته می میرد. او اما سال گذشته تصمیم به کسب تجربه ای تازه در زمینه کارگردانی گرفت و قدم در راه پر فراز و نشیب سینمای ایران گذشت، تصمیمی که منجر به ساخت فیلمی چون مسخره باز شد.

اولین تجربه سینمایی غنی زاده دو طیف مخاطب در سینما دارد، یا بسیار از فیلم خوششان می آید یا حسابی از آن متنفرند. این فیلم برای نخستین بار در سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر به نمایش درآمد و در اختتامیه همان جشنواره برخوردهای نه چندان حرفه ای کارگردان با واکنش های مختلفی رو به رو شد.

اما آنچه درباره این فیلم مهم است، حضور علی نصیریان، بازیگر باسابقه سینما مقابل دوربین است. او در مسخره باز در قامت یک ستاره محبوب و حرفه ای بار دیگر بر پرده ظهور کرده و مخاطب را حسابی به وجد می آورد.

غنی زاده در این فیلم داستان جوانی را روایت می کند که شیفته بازیگری است و در یک سلمانی که مالکش علی نصیریان است به همراه بابک حمیدیان کار می کند و شب ها بعد از اتمام کار به تمرین بازیگری می پردازد...

رضا کیانیان، داریوش پیروز و هدیه تهرانی دیگر بازیگران این فیلم سینمایی هستند که در دو روز نخست اکران با 187 میلیون و 609 هزار تومان، آمار بدی را از خود به جای نگذاشته است.

از مهمانان دیروز چه خبر؟ مردی بدون سایه عقب نشست

فیلم هایی که در هفته های گذشته روی پرده رفتند این هفته چندان اقبال خوبی را از سوی تماشاگران تجربه نکردند، سال دوم دانشکده من ساخته رسول صدرعاملی نخستین هفته اکرانش را با فروش نه چندان رضایت بخش 213 میلیون و 466 هزار به پایان برد تا هنوز فروش کلی اش به مرز 300 میلیون تومان نرسد.

از طرف دیگر مردی بدون سایه که در نخستین روزهای اکران شروع خوبی داشت، در این هفته عقب نشسته و حنایش برای مخاطبان رنگی نداشته است، فیلم علیرضا رئیسیان از حضور لیلا حاتمی، فرهاد اصلانی و امیر آقایی بهره برده است در این هفته 178 میلیون و 46 هزار تومان فروخت تا به سختی از مرز یک میلیارد تومان درآمد عبور کند.

پیلوت ساخته ابراهیم ابراهیمیان هم سرنوشتی مشابه داشت و در این هفته تنها 155 میلیون و 113 هزار تومان از گیشه سهم برد، حضور جواد عزتی و سعید آقاخانی هنوز نتوانسته به جذب مخاطب برای این فیلم کمک کند.

شاه کش به کارگردانی وحید امیرخانی با بازی هادی حجازی فر، مهناز افشار و مجید صالحی هم با وجود فضای متفاوت و جدیدی که داشت چندان نتوانست علاقه مندان را به سالن های سینما بکشاند. این فیلم در هفته ای که گذشت تنها 148 میلیون و 735 هزار تومان فروش داشت تا در مجموع در آستانه 800 میلیون تومان درآمد قرار بگیرد.

ماجرای نیمروز:رد خون صدرنشین ماند

اما از هرچه بگذریم سخن صدر گیشه خوش تر است، جایی که محمدحسین مهدویان با فیلم جدیدش در همان دو هفته نخست اکران قبضه اش کرده و به خوبی توانسته در این روزهای آشفته بازار اکران مخاطبان را راهی سینما کند.

ماجرای نیمروز: رد خون در این هفته 893 میلیون و 340 هزار تومان فروش داشت تا خیلی زود و خلاف روند سایر فیلم های روی پرده از مرز دو میلیارد تومان فروش کلی گذر کند.

کلوپ همسران ساخته مهدی صباغ زاده که پیش از رد خون یک هفته فرصت صدرنشینی گیشه را پیدا کرده بود، این هفته هم با 365 میلیون و 569 هزار تومان عنوان دومین فیلم پرفروش هفته را به خود اختصاص داد.

در نهایت درخونگاه به کارگردانی سیاوش اسعدی هم توانسته در جذب مخاطبان پیروز عمل کند و با 322 میلیون و 163 هزار تومان در جایگاه سومین فیلم پرفروش هفته قرار بگیرد.

شکست خوردگان تکراری

در این هفته قعر گیشه هم حسابی پر و پیمان است و عنوان شکست خوردگان را باید به چند فیلم اتلاق کنیم که به این جایگاه حسابی دل خوش کردند.

عنوان کم فروش ترین فیلم هفته به سرکوب به کارگردانی رضا گوران می رسد که حتی به مرز یک میلیون تومان هم نرسید و تنها 930 هزار تومان فروخت. جانان به کارگردانی کامران قدکچیان دیگر فیلم شکست خورده گیشه بود که یک میلیون و 76 هزار تومان درآمد کسب کرد.

چاقی ساخته راما قویدل که پس از مدت ها رنگ پرده نقره ای را به خود دید هم سومین کم فروش هفته با دو میلیون و 297 هزار تومان بود و در نهایت روسی ساخته امیرحسین ثقفی با چهار میلیون و 60 هزار تومان چهارمین فیلم کم فروش بود.

بازگشت فروش سینما به کانال دو میلیارد

این هفته فروش سینمای ایران بار دیگر به کانال دو میلیارد تومان بازگشت رکورد و دو میلیارد و 948 میلیون تومانی را به نام خود ثبت کرد که در مقایسه با هفته پیش حدود 120 میلیون تومان کاهش داشته است.

همچنین از نظر تعداد تماشاگر، در این هفته 248 هزار و 419 نفر به تماشای فیلم های روی پرده نشستند که 138 هزار و 380 نفرشان اهل تهران بودند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 13562

به "شروع خوب مسخره باز با علی نصیریان و عدم استقبال از سعید آقاخانی و لیلا حاتمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع خوب مسخره باز با علی نصیریان و عدم استقبال از سعید آقاخانی و لیلا حاتمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید