شهر های مختلف دنیا برای مقابله با بحران مسکن چه می نمایند؟

به گزارش بلاگ پو، شهر های بزرگ، مسکن کافی برای جمعیت روبه رشد ندارند و سیاست های استفاده از زمین، محدودیت عرضه و محدودیت های جغرافیایی در این موضوع نیز موثر است. البته افزایش شهرنشینی هم در این موضوع دخیل است.

شهر های مختلف دنیا برای مقابله با بحران مسکن چه می نمایند؟

به گزارش، مسئولان مربوطه اغلب قول ساختن خانه های بیشتر را می دهند، اما واقعیت این است که خانه های کوچک و بدون کیفیت در مکان هایی که افراد تمایل برای زندگی ندارند، ساخته می گردد تا فقط ارقام را افزایش دهند، اما نکته مهم اینجاست که باید قوانین برنامه ریزی را اصلاح کرد و اجازه داد تا افراد خانه های مورد علاقه خود را بسازند. ارائه مدل های جدید در جامعه برای شهرسازان و معماران بسیار حائز اهمیت است.

تامین مالی در هامبورگ و کپنهاگ به عنوان یک ابتکار عمل برای مقابله با بحران مسکن است. هامبورگ و کپنهاگ، با جمع آوری دارایی های دولتی و واریز به صندوق منابع شهری و با همکاری شرکای خصوصی برای ارائه پروژه ها، موضوع مسکن را تا اندازه ای حل نموده اند. اشتراک گذاری مضرات و منافع می تواند ذینفعان را متقاعد کند تا در توسعه زیرساخت ها، برنامه ریزی و مقررات استفاده از زمین شرکت داشته باشند.

این طرح احتیاج به ساختمان های با ارتفاع بیشتراز 25 هزار فوت مربع برای ایجاد سقف های سبز یا پنل های خورشیدی دارد و باید شامل ساخت پروژه های مسکن ارزان قیمت باشد. در حالی که انجام این موارد باعث می گردد هزینه ها افزایش یابد، جوامع با درآمد پایین در بلندمدت با مقادیر اندک آلودگی آب و هوا و بهای انرژی ارزان تر روبرو خواهند شد.

استفاده از مصالح مناسب برای ساخت و ساز مقرون به صرفه نیز در مقابله با بحران مسکن موثر بوده است. پس از یک دهه تحقیق، موسسه فناوری هند با استفاده از فناوری جدید بتن تقویت شده با فیبر شیشه ای توانست استفاده از بتن و فولاد را به حداقل برساند و این طرح بدون استفاده از آجر انجام می گردد. اجرای این طرح می تواند برای ساخت 10 طبقه به کار رود، مقاومت حرارتی بدون احتیاج به تهویه هوا را کاهش داده و به عنوان یک ماده سبز در چارچوب تغییرات اقلیمی سازمان ملل شناخته می گردد.

رتبه بندی برای دریافت مسکن دولتی در شهر دوپنیتسا بلغارستان، به کاهش بی خانمانی یاری نموده است. در این شهر، واحد های مسکونی دولتی برای افراد واجد شرایط که درآمد آن ها معین است، در نظر گرفته شده است. متقاضیان بر اساس وضعیت اشتغال، سطح تحصیلات، سن و تعداد فرزندان رتبه بندی می شوند.

قرن بیست و یکم متعلق به شهرهاست. در حال حاضر، تقریبا بیش از نیمی از جمعیت دنیا در شهر ها زندگی می نمایند، اما به گزارش سازمان ملل، این رقم تا سال 2050 به 68 درصد افزایش خواهد یافت.

با توجه به اینکه بیش از نیمی از جمعیت دنیا در مناطق شهری زندگی می نمایند، رویه شهر ها در جهت افزایش تراکم ساختمان ها و مسکن های عمودی است. اولویت های مهم در انتخاب مسکن و عادات زندگی به طور چشمگیری تغییر می نماید و این می تواند راهی برای کاهش هزینه های مسکن در شهر ها باشد. البته در حالی که افزایش تراکم و ساختمان های عمودی در بعضی از نقاط آسیا منجر به بهبود در موضوع بحران مسکن شده است، اما متخصصان در زمینه مسکن در بسیاری از کشور های افریقایی با این موضوع مخالف هستند.

مسئولان قبل از اینکه شهر ها به نقطه اوج خود برسند و مجبور به مقابله با پیامد های فرسودگی شهری شوند، باید اجرای تراکم هوشمندانه را تشویق نمایند. ساختمان های چند طبقه مسکونی و تجاری در کنار هم می توانند فرصت های مالی ایجاد نمایند.

دولت رواندا (کشوری در افریقا)، در حال توسعه سیاست هایی است که زندگی در ساختمان های عمودی را جذاب تر و ارزان تر کند که این روش را به وسیله معافیت های منطقه ای و یارانه برای توسعه دهندگان ارائه می دهد.

منبع:ایسنا

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 9564

به "شهر های مختلف دنیا برای مقابله با بحران مسکن چه می نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر های مختلف دنیا برای مقابله با بحران مسکن چه می نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید