طالبان: آمریکا به تعهدات خود در توافق صلح افغانستان عمل کند

به گزارش بلاگ پو، سهیل شاهین عضو ارشد گروه طالبان افغانستان، روز دوشنبه گفت که این گروه طی این مدت در پشت صحنه مشغول مذاکره با مقامات آمریکا بود تا آنها را برای عمل به تعهدات خود در توافق صلح مجاب سازد.

طالبان: آمریکا به تعهدات خود در توافق صلح افغانستان عمل کند

وی امروز در یک گفت وگوی اختصاصی با تلویزیون ان اچ کی ژاپن، با تاکید بر اینکه طالبان خواهان تعهد آمریکا به توافقنامه صلح است، اضافه نمود: آمریکا سال گذشته براساس آن توافقنامه متعهد شده بود تا در جهت آزادی همه زندانیان به جامانده طالبان و برطرف تحریم های سازمان ملل در خصوص اعضای ارشد این گروه کوشش کند.

سهیل شاهین گفت: قرار بوده است آمریکا ظرف سه ماه از شروع گفت وگوهای صلح بین طالبان و دولت افغانستان در جهت این اهداف پیش رود که تا کنون نه تنها به تعهدات خود عمل ننموده، بلکه مقامات دولت افغانستان را نیز در واشنگتن پذیرا بوده است.

گفت وگوهای صلح بین طالبان و دولت افغانستان در ماه سپتامبر گذشته شروع و بطور نامنظم برگزار گردید. اما آنها بر سر نظام های سیاسی و شرایط آتش بس با هم اختلاف دارند.

توافق بین آمریکا و طالبان در فوریه سال 2020 (بهمن ماه 1398) تحت مدیریت دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری وقت آمریکا، منعقد شد.

جو بایدن رئیس جمهور کنونی آمریکا، در آوریل امسال خاطرنشان کرد که کشورش تا بیستمین سالگرد حملات تروریستی یازدهم سپتامبر 2001 در آمریکا، همه نیروهای خود را از افغانستان خارج می نماید.

واشنگتن از ماه گذشته خروج جدی نیروهایش را شروع نموده است.، ایرنا

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 50245

به "طالبان: آمریکا به تعهدات خود در توافق صلح افغانستان عمل کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالبان: آمریکا به تعهدات خود در توافق صلح افغانستان عمل کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید