طراحی حلقه هوشمند برای تشخیص زودهنگام کرونا ، از سنجش دمای بدن تا آنالیز الگو های خواب و ضربان قلب

به گزارش بلاگ پو، استارت آپ ها همچنان به دنبال یافتن راه هایی جدید برای یاری به کوشش های مداوم برای مبارزه با گسترش جهانی کرونا هستند. درواقع استارتاپ ها به عنوان نواوران دنیای فناوری قصد دارند با روش هایی مدرن به جنگ کرونا بروند بر همین اساس نیز یک استارتاپ سازنده سخت افزار سلامتی شخصی به نام Oura نیز سعی نموده است یک حلقه هوشمند طراحی کند. این استارتاپ در حال همکاری با دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو (UCSF) در یک مطالعه جدید است تا ببیند آیا دستگاه مذکور می تواند به تشخیص علائم فیزیولوژیکی اولیه که ممکن است نشانگر آغاز کرونا باشد، یاری کند یا خیر.

طراحی حلقه هوشمند برای تشخیص زودهنگام کرونا ، از سنجش دمای بدن تا آنالیز الگو های خواب و ضربان قلب

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، در حدود 2000 متخصص بهداشت و درمان در خط مقدم، در طول مطالعه حلقه های هوشمند را می پوشند. این حلقه ها دمای بدن کاربرو الگو های خواب، ضربان قلب و میزان فعالیت را به طور مداوم ردیابی می نماید. تب یک علامت شایع و اولیه است که می تواند نشان دهنده ابتلا به کرونا باشد؛ بنابراین آنالیز مداوم دمای بدن می تواند تب را خیلی زود تشخیص دهد.

البته برای تأیید کرونا آنالیز تب کافی نیست، اما هدف از این تحقیق معین این است که آیا محدوده آنالیز این حلقه هوشمند ممکن است همراه با سیگنال های دیگر در نوعی کوشش برای تشخیص زودهنگام بیماری مفید باشد یا خیر. یک دلیل خوب وجود دارد که تحقیقات استارتاپ مذکور می تواند در تشخیص زودهنگام استفاده گردد: یک کاربر Oura در فنلاند ادعا می نماید که این حلقه به او هشدار داده است که وی قبل از نمایش هرگونه علائم آشکار ویروس کرونا بیمار شده است و او را وادار به آزمایش می نماید و نتایج آزمایش تأیید کرد که وی در حالی که بدون علامت در نظر گرفته می شد، بیمار بود.

در نتیجه، محقق ارشد این پروژه، دکتر اشلی میسون فرض می نماید که حلقه هوشمند می تواند آغاز کرونا را تا حدود دو یا سه روز قبل از آغاز علائم بارزتر، مانند سرفه پیش بینی کند. مهمتر از همه موارد این که حلقه مذکور می تواند برای کارکنان مراقبت های بهداشتی که در خط مقدم حضور دارند بسیار مفید باشد. چرا که هرچه زودتر بیماری یک کارمند بهداشتی خط مقدم تشخیص داده گردد، احتمال اینکه همکاران خود یا دیگران را که در یک مکان نزدیک به او کار می نمایند، در معرض خطر قرار دهد، کمتر است.

در آزمایش ثانویه این حلقه های هوشمند قرار است بیش از 150 هزارکاربر جهانی مشارکت نموده و به حجم کلی اطلاعات موجود اضافه نمایند. آنالیز علائم روزانه با یاری حلقه هوشمند یک روش نسبتاً کم خطر برای یاری به کوشش جهانی برای مقابله با بیماری عالم گیر حتی بدون ترک خانه است.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: انتخاب
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 22557

به "طراحی حلقه هوشمند برای تشخیص زودهنگام کرونا ، از سنجش دمای بدن تا آنالیز الگو های خواب و ضربان قلب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی حلقه هوشمند برای تشخیص زودهنگام کرونا ، از سنجش دمای بدن تا آنالیز الگو های خواب و ضربان قلب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید