طرز تهیه پودینگ قهوه لذیذ و خوش طعم

به گزارش بلاگ پو، اصالت دسر پودینگ قهوه مربوط به کشور اسکاتلند است. این دسر اصیل و پر هوادار به تازگی مشهور شده و در بسیاری از هتل ها و رستوران ها سرو می گردد. همچنین دسر پودینگ قهوه، رفته رفته جای خود را در میان دسرهای متنوع ایرانی پیدا نموده و امروزه در بسیاری از کافه ها و رستوران ها در کنار دسرهای اصیل خودمان از جمله شیربرنج، شله زرد و حلوا و حتی دسرهای فرنگی محبوب دیگر مثل پاناکوتا قرار گرفته است. البته این نکته لازم به ذکر است که به علت وجود قهوه و شکلات در این دسر یا میان وعده، بهتر است در شب مصرف نگردد چرا که باعث بی خوابی می گردد.

طرز تهیه پودینگ قهوه لذیذ و خوش طعم
  • مواد مورد احتیاج برای تهیه پودینگ قهوه

شیر سرد یک لیتر

تخم مرغ پنج عدد

خامه خرید آنلاین 200 میلی لیتر

شکلات تلخ 70 گرم

قهوه آسیاب نشده 60 گرم

آرد برنج 2 دو قاشق غذاخوری

شکر 120 گرم

  • طرز تهیه پودینگ قهوه

مرحله اول

ابتدا قهوه را داخل قابلمه ای بریزید. قابلمه را روی شعله معمولی گاز قرار دهید و با قاشق قهوه را تکان دهید تا حرارت به همه سطح قهوه برسد. هم زدن را تا زمانی که عطر و بوی قهوه به اصطلاح بلند گردد، ادامه دهید.

مرحله دوم

البته به این نکته دقت گردد که اگر به قهوه حرارت زیادی بدهید، باعث بیشتر شدن تلخی آن می گردد. وقتی بوی قهوه بلند شد، تقریبا چهار پنجم شیر سرد را به آن اضافه کنید و بقیه شیر را کنار بگذارید.

مرحله سوم

در حین حرارت دیدن شیر و قهوه، به آن شکر را اضافه کنید. در ظرفی جداگانه، باقی مانده شیر سرد و تخم مرغ ها را با هم مخلوط کنید. نکته مهم این روش طبخ دسر پودینگ قهوه این است که اگر تخم مرغ ها را مستقیما در مخلوط شیر و قهوه بشکنید، تخم مرغ ها پخته می شوند و به دانه های قهوه می چسبد و دسر پودینگ قهوه خوبی به دست نمی آید. به همین دلیل تخم مرغ ها را جداگانه با باقی مانده شیر سرد، خوب مخلوط کنید.

مرحله سوم

در این مرحله خامه و آرد برنج را به آن اضافه کنید و با استفاده از هم زن، خوب مخلوط را هم بزنید. در حین انجام این مرحله، از قابلمه شیر و قهوه قافل نشوید و هر چند دقیقه آن را هم بزنید و تا زمان به جوش آمدن مایع، این کار را ادامه دهید تا قهوه کم کم در شیر حل گردد.

مرحله چهارم

در ابتدای به جوش آمدن شیر و قهوه، شعله گاز را کم کنید تا کامل نجوشد و دوباره آغاز به هم زدن کنید. بعد از این که احساس کردید بو و طعم قهوه به خورد شیر رفته است، همان طور که شیر و قهوه را هم می زنید، مخلوط تخم مرغ، خامه و آرد برنج را به آن اضافه کنید. باید به سرعت مخلوط را هم بزنید تا ته نگیرد. دقت کنید که در این روش طبخ دسر پودینگ قهوه، تخم مرغ وظیفه دریافت و بسته شدن پودینگ را دارد و آرد برنج باعث چسبندگی دسر می گردد و حالت ژله ای به پودینگ قهوه می دهد. آن قدر به هم زدن ادامه دهید تا نشانه های پخته شدن در مخلوط را ببنید و دسر به خوبی گرم گردد. حال روی یک ظرف گود، آب کش لبه دار قرار دهید و مایع پودینگ قهوه را از آن عبور دهید تا تکه های قهوه و تخم مرغ یا تکه های گلوله شده آرد از آن جدا گردد.

مرحله پنجم

بعد از صاف کردن مایع دسر، آن را به ظرف تخت دیگری انتقال دهید. این انتقال از ظرفی به ظرف دیگر کمی به خنک شدن دسر هم یاری می نماید. سپس شکلات تلخ را روی سطح پودینگ قهوه، رنده کنید. به این نکته دقت گردد که حتما از رنده ریز بهره ببرید که شکلات به داخل پودینگ فرو نرود و باعث دیر بسته شدن دسر نگردد.

نکات

صاف کردن مایع دو علت دارد، یک این که بودن تکه ناهمگون در دسر باعث زشتی ظاهری آن می گردد و روی مزه دسر پودینگ قهوه شما هم اثر منفی می گذارد. دلیل دوم این است که این تکه های جامد باعث دیر بسته شدن و حتی بسته نشدن دسر می گردد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: کتاب کاله
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 12352

به "طرز تهیه پودینگ قهوه لذیذ و خوش طعم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه پودینگ قهوه لذیذ و خوش طعم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید