عضو مجلس پاکستان: عدم اعتماد؛ بزرگترین مشکل کابل و اسلام آباد است

به گزارش بلاگ پو، فرخ حبیب نماینده مجلس پاکستان در همایش بین المللی توسعه مجلسی در مسکو گفت که عدم اعتماد مشکل بزرگی در روابط کابل - اسلام آباد است و افغانستان نیز مانند هند موجب نگرانی زیادی برای پاکستان می گردد.

عضو مجلس پاکستان: عدم اعتماد؛ بزرگترین مشکل کابل و اسلام آباد است

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، فرخ حبیب نماینده مجلس پاکستان در گفت وگو با اسپیوتنیک گفت که عدم اعتماد، بزرگترین چالش در روابط افغانستان و پاکستان و دلیل اصلی مناقشات دو کشور است.

وی با اشاره به دیدار اخیر اشرف غنی از اسلام آباد این اقدام دولت افغانستان را در راستای بهبود روابط با پاکستان مؤثر دانست و به لزوم افزایش تماس های مستقیم بین رهبران دو کشور تأکید کرد.

حبیب گفت: تماس های مستقیم بین رهبران دو کشور می تواند در حل تنش های به وجود آمده و مناقشات منطقه ای بین افغانستان و پاکستان تأثیرگذار باشد.

نماینده مجلس پاکستان توضیح داد که همسایگان را نمی توان تعویض کرد، اینکه دو طرف درک کردند که منطقه به صلح و ثبات احتیاج دارد و این مسئله مهمی است.

وی اضافه نمود: دلیل اصلی مناقشات بین افغانستان و پاکستان فقدان اعتماد است که یک مشکل جدی محسوب می گردد، زیرا افغانستان نیز مانند هند موجب نگرانی زیادی برای پاکستان می گردد.

رئیس جمهور افغانستان پس از چند سال با وجود تنش های روزافزون به امید بهبود روابط بین دو کشور دعوت نخست وزیر پاکستان را پذیرفت و در روزهای گذشته به اسلام آباد سفر کرد، اما با استقبال سرد مقامات پاکستانی روبرو شد.

برخلاف مسائل دیپلماتیک دولت پاکستان برای استقبال از اشرف غنی تنها به اعزام یک مشاور در فرودگاه اسلام آباد بسنده کرد؛ موضوعی که حتی انتقاد شماری از رهبران سیاسی پاکستان را نیز در پی داشت.

.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 8600

به "عضو مجلس پاکستان: عدم اعتماد؛ بزرگترین مشکل کابل و اسلام آباد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عضو مجلس پاکستان: عدم اعتماد؛ بزرگترین مشکل کابل و اسلام آباد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید