فرستاده سازمان ملل در امور لیبی استعفا داد

به گزارش بلاگ پو، غسان سلامه فرستاده سازمان ملل در امور لیبی که در تازه ترین اظهارات خود آتش بس در لیبی را در آستانه فروپاشی کامل خوانده بود، استعفا داد.

فرستاده سازمان ملل در امور لیبی استعفا داد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، غسان سلامه فرستاده ویژه سازمان ملل به لیبی امروز دوشنبه گفت که درخواست استعفای خود را تقدیم آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل کرده است.

او امروز در صفحه توئیتر خود نوشت: به مدت دو سال و نیم به دنبال اتحاد لیبیایی ها، مهار مداخله خارجی و صیانت از تمامیت لیبی بودم. تا به امروز کنفرانس برلین برگزار شد. قطعنامه 2510 صادر شد. روندهای سه گانه به رغم تردید داشتن برخی نسبت به آن، راه اندازی شد، اما شرایط سلامت من اجازه ادامه این حجم کار را به من نمی دهد. از همین رو از دبیر کل خواستم مرا از این مأموریت معاف کنند و برای لیبی صلح و ثبات را آرزومندم.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، درخواست استعفای غسان سلامه پس از موج انتقادهایی مطرح شده است که طرف هایی لیبیایی از او به دلیل مواضعش در قبال فرآیند گفت وگوی ملی و فرآیندهای سه گانه ای پس از کنفرانس برلین داشته اند.

فرستاده سازمان ملل در امور لیبی روز شنبه گفت که پس از حمله به فرودگاه معیتیقه در طرابلس، آتش بس در این کشور در آستانه فروپاشی کامل قرار گرفته است.

سلامه اضافه کرد که فرودگاه معیتیقه و تعدادی از مناطق دیگر روز جمعه پس از گذشت سه روز از مذاکرات سیاسی ژنو، هدف حمله قرار گرفت.

او همچنین اشاره کرد که کنندگان دو طرف لیبیایی اعم از دولت وفاق ملی به رهبری فایز السراج و ارتش ملی لیبی به رهبری خلیفه حفتر نشست ژنو در روز چهارشنبه گذشته را ترک کردند.

لیبی از زمان سرنگونی معمر قذافی دیکتاتور سابق این کشور در سال 2011 به و دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده؛ یکی دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج در طرابلس(غرب کشور) که در سطح جهان به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی به نخست وزیری عبدالله الثنی و عقیله صالح رئیس مجلس کنندگان آن که خلیفه حفتر نیز از حمایت آن ها برخوردار است.

این کشور از حدود یازده ماه پیش به صحنه درگیری بین نیروهای شرق به فرماندهی خلیفه حفتر و نیروهای دولت وفاق ملی به ریاست السراج تبدیل شده است، حفتر از حمایت های مالی و تسلیحاتی امارات و مصر برخوردار است و نیروهای السراج نیز از حمایت های قطر و ترکیه برخودارند.

ق

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 21042

به "فرستاده سازمان ملل در امور لیبی استعفا داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرستاده سازمان ملل در امور لیبی استعفا داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید