قفل دیجیتال چگونه کار می نماید؟

به گزارش بلاگ پو، قفل دیجیتال راهی برای جایگزینی کلیدها یا اضافه کردن ویژگی های اضافی اتوماسیون به منزل یا اداره مانند قفل کردن درب از راه دور یا باز کردن قفل است.

قفل دیجیتال چگونه کار می نماید؟

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام IRANLOCK اگرچه این سیستم بیشتر در اتومبیل ها یافت می گردد، اما امروزه شرکت های بسیاری این گونه سیستم ها را برای استفاده در منازل ارائه نموده اند.

در هر نوع قفل درب، از یک زبانه برای چفت کردن درب به چهارچوب استفاده می گردد و این زبانه در صورت قفل بودن از دسترسی غیرمجاز جلوگیری می نماید. این زبانه می تواند به صورت فنری باشد که توسط فنر در محل نگه داشته می گردد و به شما اجازه می دهد تا درب را ببندید (اما باز نکنید) و در صورت قفل شدن آن را بازکنید یا زبانه ثابت ایمن تری داشته باشید که تا زمانی که به صورت دستی باز نگردد در جای خود قرار می گیرد. در هر دو حالت، قفل کردن و باز کردن قفل با چرخاندن عنصر دستگیره یا کلید در سیلندر قفل برای حرکت زبانه و قفل حاصل می گردد.

قفل های کلید سنتی با استفاده از پین و فنرکار می نمایند که در آن سیلندر قفل در جای خود با یک خط از پین های فلزی کوچک نگه داشته می گردد که هر یک از نیمه فوقانی و پایین تشکیل شده است. هنگامی که یک کلید در داخل قفل قرار می گیرد و چرخانده می گردد، لبه ناهماهنگ دندانه دار موجب می گردد که هر پین به میزان مشخصی جابه جا گردد. سیلندر فقط زمانی اجازه باز شدن می دهد که هر پین فقط به اندازه مجاز جابجا گردد تا یک جداسازی مستقیم بین نیمه بالایی و پایینی همه پین ها ایجاد گردد.

قفل دیجیتال همچنین شامل قطعه ای به نام عمل نماینده هست که زبانه را به موتور کوچک نصب شده در داخل درب یا قاب خود متصل می نمایند. موتور توسط یک پالس الکتریکی کنترل می گردد که ممکن است از چندین طریق عمل کند: توسط یک کارت خوان الکترونیکی، توسط یک صفحه کلید یا یک سنسور کنترل از راه دور بی سیم. در هر صورت، قفل درب الکترونیکی طوری تنظیم شده که عمل نماینده موتور تنها پس از دریافت پالس الکترونیکی مجاز، عمل کند

هر نوع قفل دارای جوانب مثبت و منفی خاص خود است. کلیدهای فیزیکی مانند کلیدهای فلزی، کارت های کلیدی یا ریموت دستی قابل از بین رفتن یا آسیب دیدن نیستند، در حالی که رمز ممکن است فراموش گردد (شخص غیرمجازی از آن استفاده کند). رمزها می توانند در صورت لزوم توسط کاربر به سرعت و به راحتی تغییر داده شوند، در حالی که تغییر قفل ها و کلیدهای فیزیکی بسیار سخت تر هست و به سخت افزار و تخصص خاصی احتیاج دارد.

در بیشتر قفل های الکترونیکی، ترکیبی از قفل فیزیکی و الکترونیکی تعبیه شده است. به عنوان مثال، شما ممکن است یک کلید فیزیکی برای تنظیمات و یا مواقع اضطراری داشته باشید، اما برای قفل کردن و باز کردن قفل درب به صورت روزانه از ریموت یا صفحه کلید بهره ببرید. این روش هم راحتی و هم ایمنی بیشتر را برای شما فراهم می نماید، درعین حال این سیستم ممکن است قابلیت های دیگری نیز داشته باشد.

با داشتن یک سیستم اتوماسیون پیشرفته، قفل های درب الکترونیکی را می توان از راه دور کنترل کرد.

https://www.safewise.com/home-security-faq/electric-door-locks/

در خصوص اتومبیل، می توانید درها را قفل نموده و یا بازکنید (صندوق پران را فعال کنید، یا موتور را راه اندازی کنید) در حالی که از خودرو فاصله دارید.

قفل های دیجیتال برای منزل یا محل کار دارای امکانات بیشتری نیز هستند. سیستم های اتوماتیک قادر به قفل کردن درها در مواقع مشخص شده در طول روز، فقط در صورت فراموش کردن هستند. برنامه های مانیتورینگ از راه دور می توانند به شما امکان استفاده از تلفن هوشمند خود را برای دیدن درهای قفل شده یا قفل کردن آن ها از هر جای جهان بدهند. به عنوان مثال در مواقع اضطراری هنگام دور شدن از خانه می توانید درب را از راه دور برای دسترسی سریع و مجاز برای آتش نشانی و پرسنل پلیس بازکنید.

داشتن یک قفل دیجیتال به تنهایی امنیت کل منزل را تأمین نمی نماید بلکه باید از یک بسته امنیتی کامل بهره ببرید. سامسونگ و alock و adler humer پکیج های امنیتی خانگی را ارائه می دهند که شامل قفل درب های الکترونیکی و سایر ویژگی های اتوماسیون منزل هست. اگر می خواهید درباره این سیستم ها اطلاعات بیشتری کسب کنید، با شماره 02166757600 تماس بگیرید و با یکی از متخصصان امنیت گاوصندوق کاوه صحبت کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 15736

به "قفل دیجیتال چگونه کار می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قفل دیجیتال چگونه کار می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید